انتقاد امام جمعه تبریز از کوتاهی بانک‌ها در حمایت از ازدواج

امام جمعه تبریز گفت: بانک‌ها در حمایت از جوانی و جمعیت و اختصاص وام‌های ازدواج کوتاهی و کاری می‌کنند تا متقاضیان وام پشیمان شوند.

 حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم امروز در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه تبریز که با حضور پرشکوه نمازگزاران در مصلای اعظم امام خمینی برگزار شد گفت: هیئت دولت در رابطه با افزایش جمعیت به بانک‌ها و بانک مرکزی دستورات لازم را صادر کرده است، اما بانک‌ها کم‌کاری می‌کنند و آنگونه که باید به میدان نمی‌آیند و کاری می‌کنند تا متقاضیان وام پشیمان شوند. مسئولان بانک‌ها به دستورات دولت توجه کنند و حامی جوانان باشند. 

وی به روز ملی جمعیت اشاره کرد و گفت: جمعیت موهبتی عظیم، اما مغفول است؛ جمعیت سرمایه اصلی کشور است؛ افزایش جمعیت به پویایی و توسعه اقتصادی جامعه کمک می‌کند و همچنین استقلال و امنیت ملی را هم ایجاد می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با تاکید بر سفارش رهبر معظم انقلاب گفت: ما باید برای افزایش نرخ باروری و تقویت جمعیت و خانواده برنامه اساسی در جامعه داشته باشیم و برای تحقق سیاست‌های جمعیت گام اساسی برداریم.

خطیب نماز جمعه تبریز سوم خردادماه سالروز آزادسازی خرمشهر را گرامی داشت و افزود: آزادسازی خرمشهر مظهر بزرگی از نصرت خداوند متعال به مومنان و مجاهدان در راه خدا و یک افتخار جاودانه است و باید این روز و عملیات بیت‌المقدس برای همیشه زنده نگه داشته شود.

وی ادامه داد: عملیات آزادسازی خرمشهر یک عملیات بزرگ و اعتماد و ایجاد زنجیره پیروزی در کشور بود که الان در قالب جبهه مقاومت ادامه دارد. پیروزی‌های کم نظیر مقاومت بار دیگر ثابت کرد مقاومت در غرب آسیا ادامه دارد و به عبارتی پیروزی‌های جبهه مقاومت در ادامه آزادسازی خرمشهر است.

امام جمعه تبریز تاکید کرد: نقش آذربایجان در آزادسازی خرمشهر باید برجسته شود. دفاع مقدس نمونه بارز همت مردم تبریز و آذربایجان است.

وی در ادامه خطبه‌ها با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی باید انقلابی بماند گفت: این مجلس باید انقلابی باشد و انقلابی بماند؛ زیبایی‌های مشارکت و امنیت انتخابات اخیر با وجود برخی مشکلات عالی بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان گفت: غلبه برخی بداخلاقی انتخاباتی در هر دو انتخابات دیده شد؛ تندروی و خشونت کلامی، تشدید دو قطبی‌ها کاذب از نازیبایی‌های انتخاباتی بود که نباید در آینده ادامه یابد. رهبر معظم انقلاب نیز از این نازیبایی‌ها ابراز ناراحتی کردند.

خطیب نماز جمعه تبریز متذکر شد: ۱۷۴ نفر از نمایندگان تازه نفس هستند که اولین وظیفه آنها قطعا آشنایی با قوانین و گفتمان امام راحل و رهبر معظم انقلاب است؛ نمایندگان باید با گفتمان ولایت آشنا شوند و این مسیر را دنبال کنند و بر اساس تخصص و نیاز جامعه پیش بروند و به مطالبات رهبر عزیز در جهش تولید با مشارکت مردم توجه کنند و در مبارزه با تبعیض و فساد و گرانی از هیچ تلاشی فروگذار نباشند.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم ولادت ثامن الائمه امام رضا (علیه السلام) و دهه کرامت را تبریک گفت و افزود: یکی از مهمترین ابعاد شخصیتی امام علی بن موسی الرضا (علیه السلام) ایجاد قدرت برای مردم بود و حال نیز حرم این امام رضوی مرکز نور و همدلی و اتحاد است.

خطیب نماز جمعه تبریز خاطرنشان کرد: امام رضا (علیه السلام) ولی نعمت مردم ایران است و حرم ایشان نشانگر زنده بودن اتحاد و وحدت است و وجود ایشان در ایران ظرفیت عظیمی است.

وی در اعلام مناسبت‌های هفته به روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی اشاره کرد و گفت: روابط عمومی‌ها رابط بین مردم و مسئولان هستند؛ ارتباطات نقش کلیدی در پیشرفت جوامع بشری ایفا می‌کند.

برچسب ها: نمازجمعه ، نماز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.