تقویت زیرساخت‌ها برای ثبت شهرکرد به عنوان شهر جهانی نمد

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: تلاش خود را به کار گرفته‌ایم تا با تقویت زیرساخت‌ها و تامین الزامات مورد نظر، شهرکرد به عنوان شهر جهانی نمد به ثبت برسد.

غلامعلی حیدری اظهار داشت: برای کسب عنوان جهانی شهر نمد، نیاز به تسهیلات و حمایت‌هایی داریم که می‌طلبد وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در این خصوص مساعدت کند.

وی به نقش مهم صنایع‌دستی در تحقق شعار سال اشاره کرد و افزود: در همین راستا چهار کارگروه رونق‌بخشی به گردشگری و صنایع‌دستی، رونق‌بخشی به صنایع و معادن، مسکن و دامداری و کشاورزی در استان تشکیل شده است.

حیدری با بیان ایجاد بازارچه‌های صنایع‌دستی در استان مورد تاکید است، اضافه کرد: علاوه‌بر آن این الزام ایجاد شده که در بازارچه‌های عمومی هم محصولات صنایع‌دستی استان عرضه شود.


بیشتر بخوانید


وی بیان داشت: عرضه صنایع‌دستی نه تنها می‌تواند هویت بومی را حفظ کند بلکه می‌توان در رونق اقتصادی هم موثر واقع شود.

حیدری با بیان اینکه در دو سفر رئیس‌جمهور به استان اعتبارات قابل توجهی به گردشگری و صنایع دستی استان اختصاص داده شد، ادامه داد: با این وجود برای رونق صنایع‌دستی استان نیاز به تسهیلات و اعتبارات بیشتری است چراکه این استان هم محرومیت تاریخی دارد و هم به واسطه نبود صنایع بزرگ نمی‌توان از این ظرفیت در رونق اقتصادی و توسعه فعالیت‌های صنایع دستی استان استفاده کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار