وزش باد و بارش‌های پراکنده پدیده غالب جوی در زنجان است

کارشناس مسئول پیش‌بینی و مدیریت بحران اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: از بعدازظهر امروز وزش باد و بارش‌های پراکنده، مناطق مختلف استان را فرا می‌گیرد.

حسین سلطانی کارشناس مسئول پیش‌بینی و مدیریت بحران اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: هم اکنون آسمان اغلب مناطق استان صاف است که این شرایط بعدازظهر با افزایش پوشش ابر‌ها همراه خواهد شد.

وی یادآور شد: از فردا /جمعه/ شدت وزش باد در استان افزایش می‌یابد و به حد نسبتا شدید می‌رسد که این شرایط تا اوایل هفته آینده ادامه خواهد یافت.

سلطانی اظهار داشت: بارش‌های پراکنده به تناوب تا روز دوشنبه هفته آینده ادامه خواهد داشت و میزان بارندگی‌ها نیز قابل توجه نخواهد بود.

وی ادامه داد: به دلیل ماهیت رگباری بارش‌ها احتمال آبگرفتگی معابر به صورت محلی و نقطه‌ای وجود دارد.

سلطانی با بیان اینکه تا هفته آینده نوسانات دمایی زیادی نخواهیم داشت، گفت: از دوشنبه هفته آینده دما کاهش می‌یابد و هوای نسبتا سردی حاکم می‌شود.

وی دمای فعلی شهر زنجان را ۱۴ درجه سانتیگراد بیان کرد و افزود: این میزان دما نسبت به روز گذشته در همین ساعت سه درجه افزایش یافته است.

این کارشناس با اشاره به میزان نوسان دمای شهر‌های استان، گفت: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای زنجان هفت و ۲۲ درجه، ابهر هشت و ۲۵ درجه، خرمدره هشت و ۲۳ درجه، آب‌بر ۱۴ و ۲۶ درجه، قیدار هشت و ۲۰ درجه، سلطانیه پنج و ۲۱ درجه و ماهنشان ۱۰ و ۲۶ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

برچسب ها: هواشناسی ، وزش باد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.