اعلام بسته‌های تشویقی مالی و کالبدی بافت فرسوده اصفهان

جزئیات بسته‌های تشویقی مالی و کالبدی بافت فرسوده اصفهان اعلام شد.

مدیر طرح‌های بازآفرینی شهری شهرداری اصفهان گفت: هنگام تهیه طرح توسعه شهری به دلیل اینکه محدوده‌های بافت فرسوده اصفهان ضرورت بارگذاری کمتری به دلیل معابر با عرض کمتر داشته و کد‌های ارتفاع پایین‌تر لحاظ شده است، راهکار مدیریت شهری ششم این کلان‌شهر تصویب بسته‌های تشویقی مالی و کالبدی است.

حسن سلمانی با اشاره به اینکه حدود ۱۲ درصد از مساحت محدوده قانونی شهر اصفهان بافت فرسوده مصوب شورای عالی شهرسازی است، افزود: حدود یک چهارم شهروندان شهر اصفهان در محدوده بافت فرسوده ساکن هستند و ۲۳۸۰ هکتار بافت فرسوده مصوب در این کلان‌شهر وجود دارد که در مناطق پانزده‌گانه شهر اصفهان قرار گرفته است.

او گفت: منطقه ۵ شهرداری کمترین بافت فرسوده را با ۱۸ هکتار و منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان بیشترین مساحت بافت فرسوده را با بیش از ۲۳۰ هکتار دارد که حدود ۹۹ محله دارای بافت فرسوده مصوب است.

مدیر طرح‌های بازآفرینی شهری شهرداری اصفهان افزود: رویکرد اصلی در حوزه بازآفرینی شهری از طریق اجرای طرح‌های بازآفرینی در ۱۵ منطقه شهرداری در حال تهیه و پیگیری و مراحل تسهیل است.

سلمانی اضافه کرد: کاربری‌های خدمات اساسی همچون فضای سبز، آموزشی و درمانی نیز در طرح‌ها لحاظ شده که هم‌زمان بتواند کیفیت زندگی در بافت فرسوده را نیز افزایش دهد.

مدیر طرح‌های بازآفرینی شهری شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه شهروندان به سمت ساخت‌وساز در محدوده بافت فرسوده نمی‌روند گفت: این اقدام برای شهروندان صرفه اقتصادی ندارد، زیرا در زمان تهیه طرح توسعه شهری به دلیل اینکه این محدوده‌ها ضرورت بارگذاری کمتری به دلیل معابر با عرض کمتر یا ریزدانگی داشته، کد‌های ارتفاع پایین‌تر لحاظ شده است، بنابراین راهکار مدیریت شهری اصفهان در دوره ششم، تصویب بسته‌های تشویقی مالی و کالبدی است.

سلمانی افزود: تمام پروانه‌های صادره در بافت فرسوده مصوب، از ۷۰ درصد تخفیف برخوردار هستند، از طرف دیگر پلاک‌های بالای ۱۳۰ متر بسته به شرایط می‌توانند از یک طبقه تشویقی استفاده کنند و اگر تجمیع کنند و متراژ به ۴۰۰ متر برسد، می‌توانند از دو طبقه تشویقی استفاده کنند، همچنین در صورت تجمیع زمین به ۲۰۰ متر، می‌توانند سطح اشغال مجاز را به ۷۰ درصد برسانند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.