مشاورین املاک و نمایشگاه‌های خودرو غیرمجاز زیر ذره بین دادستانی

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان سیرجان از اجرای طرح برخورد با مشاورین املاک و نمایشگاه‌های خودرو فاقد پروانه کسب در سطح شهرستان خبر داد.

مجتبی قدیمی گفت: متأسفانه بنگاه‌های املاک و خودرو غیرمجاز خارج از نظارت، منشأ مهمی در افزایش ورودی پرونده‌های کیفری و دعاوی حقوقی و افزایش قیمت‌های کاذب محسوب می‌شوند.
 
وی دامه داد: گرفتاری جمع کثیری از مردم و تحمیل هزینه‌های سنگین بر جامعه به واسطه سوءجریانات و فساد در حوزه خرید و فروش زمین و املاک و تعاونی‌های مسکن از سوی برخی از مشاورین املاک، غیر قابل قبول است لذا در راستای صیانت از حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم طرح مقابله با مشاورین املاک و نمایشگاه‌های خودرو متخلف و واحد‌های فاقد مجوز به زودی در سطح شهرستان اجرا می‌شود. 

 دادستان سیرجان افزود: امروز قرارداد‌های بدون پشتوانه و فروش غیرقانونی زمین‌های فاقد مجوز تغییر کاربری موجب تضییع حقوق بسیاری از شهروندان و گرفتاری خانواده‌های متعدد و افزایش اختلافات و پرونده‌های قابل توجهی در دستگاه قضایی شده است.

وی با تأکید مجدد بر اینکه مشاورین املاک فاقد مجوز بستر و خاستگاه اغلب تخلفات حوزه زمین و مسکن و جرایم مرتبط است ادامه داد: تذکرات، مهلت‌ها و فرصت‌های لازم طی زمان‌های مدید داده شده و امروز روز عمل در قبال مشاورین املاک متخلف و غیرمجاز و صیانت از حقوق مردم در این حوزه است.

وی افزود: در این طرح تمام مشاورین املاک و نمایشگاه‌های خودرو متخلف و غیرمجاز با همکاری پلیس اماکن و نظارت دادستانی پلمپ خواهند شد.

دادستان سیرجان خاطر نشان کرد: صیانت از حقوق عامه و خدمت صادقانه و خالصانه به مردم از جمله وظایف اصلی و رسالت ذاتی دستگاه قضائی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.