سنجش ۱۱۰ هزار نوآموز تا پایان اردیبهشت

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران گفت: ۴۸ مرکز سنجش با ۷۰ نفر نیرو، کار سنجش را در شهرستان‌های این استان انجام می‌دهند.

مسعود بهرامی، مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران در جمع خبرنگاران با بیان این‌که برخی از والدین نسبت به سنجش کودک خود هنوز اقدام نکرده‌اند؛ گفت: والدینی که نسبت به سنجش کودک خود اقدام نکنند، هم  در ثبت نام مدرسه دچار مشکل می‌شوند و هم مهلت لازم برای مشاوره درمانی دانش آموز دارای چالش را از دست می‌دهند.

وی افزود: یکی از دلایل دیر رسیدن کتب درسی به دست دانش‌آموزان اقدام دیر هنگام والدین برای سنجش و ثبت نام فرزندان خود است.

مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران با بیان اینکه در صورت انجام ندادن سنجش، نوآموز فرصت لازم برای مداخله به‌هنگام را از دست می‌دهد، ادامه داد: بدین ترتیب اول مهر به جای آن که با رفع مشکل به مدرسه عادی برود، به دلیل نبود زمان لازم برای رفع مداخله، به مدرسه استثنایی ارجاع داده می‌شود.

بهرامی افزود: پیش بینی می‌شود سنجش حدود ۱۱۰ هزار نوآموز تا پایان اردیبهشت انجام شود. ۴۸ مرکز سنجش با ۷۰ نفر نیرو، کار سنجش را در شهرستان‌های استان تهران انجام می‌دهند و در حال حاضر سنجش ۷۰ درصد نو آموزان انجام شده است.

او ادامه داد: اگر ارزیاب، اخلالی را تشخیص دهد به تیم ارزیاب تخصصی ارجاع داده می‌شود، ارزیاب تخصصی نیز نظر اولیه را مبنی بر اخلال یا تأیید می‌کند و یا تأیید نمی‌کند؛ اما اگر عارضه‌ای تشخیص داده شود، دانش آموز به مراکز جامع سنجش و بهبود معرفی می‌شود.

مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران با بیان اینکه با انجام سنجش در صورت وجود اخلال ۴ ماه فرصت برای مداخله به‌هنگام در صورت نیاز وجود دارد، عنوان کرد: با مراجعه به پزشک تخصصی ۴ ماه فرصت برای اصلاح رفتاری دانش آموز در اختیار خانواده‌ها است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار