تخصیص اعتبار برای مرمت بنا‌های تاریخی شهرستان خاتم

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد، از تخصیص ۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای مرمت بنا‌های تاریخی شهرستان خاتم خبرداد.

رستگاری مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد در بازدید از شهرستان خاتم و روستای چاهک به همراه جمعی از مسئولین گفت: شهرستان خاتم ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های فراوانی در حوزه‌های گردشگری، میراث‌فرهنگی و صنایع‌دستی دارد که با توجه به فاصله زیاد از مرکز استان نیاز به توجه بیشتری دارد.

وی در بازدید از بقعه تاریخی شیخ کله پریده هرات گفت: در سال ۱۴۰۳ با تامین اعتبار و مشارکت دهیاری چاهک بخشی از بقعه مرمت می‌شود.

رستگاری افزود: این بقعه به سبک چهارطاقی خشتی است با گنبدی رفیع که در مجاورت قبرستان قدیمی واقع‌شده و قدمت بنا با توجه به نوع مصالح و سبک معماری، گنبدسازی و نوع تزیینات داخلی به دوره ایلخانی می‌رسد.

وی در بازدید از بنا‌های تاریخی شهرستان خاتم گفت: در سال جاری ۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای بنا‌های تاریخی قلعه ملکی، رحمت آباد و حسین آباد هرات تخصیص داده می‌شود. 

 رستگار در بازدید از قلعه ملکی هرات گفت: با توجه به درخواست مردم و مسئولین شهر هرات و قول مساعد وزیر میراث فرهنگی در سفر به این شهرستان، ان شاالله این بنا با نظارت اداره میراث فرهنگی شهرستان مرمت و مورداستفاده مردم و گردشگران قرار خواهد گرفت.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد در خصوص سرچشمه نهر مسیح خاتم گفت: در تلاش هستیم با همکاری اداره کل منابع طبیعی برای تعیین تکلیف سرچشمه نهر مسیح بر اساس طرح تهیه و مصوب شده، سرمایه‌گذاری شود و فعالیت در شأن این مجموعه را شاهد باشیم.

وی از مرمت خانه تاریخی صالحی در شهر هرات در خصوص همکاری برای مرمت این بنا و تقویت اداره میراث‌فرهنگی شهرستان قول مساعد داد.

رستگاری در پایان اظهار امیدواری کرد با مشارکت شهرداری، شورای شهر و مشارکت اهالی، اقدامات مؤثری برای توسعه گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع‌دستی ارزشمند شهرستان خاتم داشته باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار