دولت جدید کویت سوگند خورد

دو روز بعد از فرمان امیر کویت برای تشکیل دولت جدید، صبح امروز دولت جدید سوگند یاد کرد.

پس از تحلیف دولت و سوگند خوردن اعضای آن به قانون اساسی کویت مشعل الاحمد الجابر الصباح، امیر این کشور با اشاره به اینکه کویت در مرحله جدیدی از سخت کوشی و تلاش نامحدود است، اعلام کرد: ما مسیر‌ها را ادامه خواهیم داد. اصلاحاتی را پذیرفته ایم. اصول عدالت، شفافیت و صراحت باید تثبیت شود.

براساس گزارش النشره، او در ادامه اضافه کرد: ما قسم خوردیم که از آزادی ها، منافع و پول شهروندان دفاع کنیم. دولت جدید باید برای رسیدن به دستاورد‌های واقعی در میدان تلاش کند.

امیر کویت تاکید کرد: ما به اصول قوی و وحدت ملی خود متعهد هستیم. هدف ما دستیابی به یک رنسانس همه جانبه برای کویت در حال و آینده است.  ما از کسانی که در انجام کار خود کوتاهی می‌کنند، پاسخ خواهیم خواست. 

شایان ذکر است که مدت‌ها است که تنش در روابط دولت و پارلمان کویت حاکم است. استیضاح‌های مکرر از سوی نمایندگان و نیز انحلال چندین باره مجلس الامه بارها منجر به استعفا یا برکناری دولت شده است. طبق اصل۵۷ قانون اساسی کویت، با برگزاری انتخابات مجلس و انتخاب نمایندگان جدید، دولت وقت باید استعفای خود را تقدیم امیر این کشور کند تا وی دوباره نخست‌وزیر مستعفی و یا فرد جدیدی را به عنوان نخست‌وزیر جدید برای گرفتن رای اعتماد به مجلس جدید معرفی کند.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مردم
۲۰:۳۲ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
به خدا قسم عرضه شما در مملکت داری خیلی بهتراز مسئولین بی لیاقت ماست فقط کافیه
نگاهی به سطح رفاه مردم کویت با مردم ایران کنیم
Iran (Islamic Republic of)
عمار .
۲۰:۳۱ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
به نام خداوند جان و خرد : خداکنه مقامات مملکتی ایران اسلامی هم سوگند بخورند که ایران رو کویتش کنن تا ملت ایران هم مثل کویتی‌ها در ناز نعمات رفاه امنیت عدالت اجتماعی حقوق بشرانه عالی اسلامی بسر برند حتی یک نفر فقر فلاکت زده در ایران اسلامی نداشته باشیم مثل کویتی‌ها احتمال زیاد امیر کویت سوگند یاد کرده که عمرا بگذاریم مردم مومن مسلمان کویت به حال روز فقر فلاکت زدگی گرسنگی گدایی بیچارگی بینوایی درماندگی برسند . افتااااااااااااااااااااااااااااااااااااد حالا برو دو تا روشن شید . والسلام .
آخرین اخبار