هشدار وزیر کشور ترکیه به عوامل کودتای احتمالی جدید

وزیر کشور ترکیه اعلام کرد هرکسی که بخواهد علیه مقامات این کشور فعالیت خرابکارانه و کودتا انجام دهد، شناسایی و بازداشت خواهد شد.

علی یرلیکایا، وزیر کشور ترکیه متعهد شد که کارکنان مؤسسات دولتی و افرادی که مظنون به دست داشتن در اقدامات و فعالیت‌هایی که امنیت ملی این کشور را هدف قرار می‌دهند، باشند تحت تعقیب قرار دهد.

براساس گزارش اسپوتنیک، وزیر کشور ترکیه امروز چهارشنبه در توییتر در پلتفرم «X» نوشت: اگر ساختاری در هر سازمانی وجود داشته باشد که رئیس‌جمهور، دولت و سیاستمداران ما را هدف قرار دهد، به آن می‌رسیم، آن را شناسایی می‌کنیم و آن را به دست عدالت بسپارید.

او افزود: هرکس با سازمان‌های تروریستی، زیرمجموعه‌های آنها و سازمان‌های جنایت سازمان‌یافته متحد شود و با تاکتیک‌های سازمان تروریستی گولن تلاش کند علیه رئیس‌جمهور، دولت و سیاستمداران ما کودتا کند، آنها را نابود خواهیم کرد. 

پیش از این روزنامه حریت ترکیه گزارش داده بود که دادستانی عمومی آنکارا پس از انتشار اخباری مبنی بر تلاش برای کودتا، تحقیقات خود را آغاز کرده است. از سویی دیگر پس از هشدار «دولت باغچلی» رهبر حزب جنبش ملی‌گرای ترکیه درباره آماده شدن برخی از نهادهای امنیتی برای اجرای کودتای احتمالی، اردوغان با روسای اطلاعات و وزارت دادگستری کشورش جلسه اضطراری برگزار کرد.

در رابطه با کودتای ناکام ۲۰۱۶، آنکارا اعضای سازمان «فتح‌الله گولن» روحانی ترک‌تبار مستقر در آمریکا را متهم کرده است. به دنبال آن واقعه، بیش از ۸۰ هزار نفر در ترکیه دستگیر و حدود ۱۵۰ هزار کارمند دولتی و پرسنل نظامی اخراج یا از کار خود به دلیل ارتباط مشکوک با سازمان «فتو» تعلیق شدند.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار