بازار پیاز به آرامش رسید

رئیس اتحادیه بارفروشان گفت: بر اساس پیش بینی‌های قبلی، بازار پیاز با توزیع انبوه محصول به آرامش رسیده است.

اکبر یاوری در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: با توجه به بارش‌های اخیر، قیمت گوجه فرنگی با نوساناتی در بازار روبرو شد به طوریکه قیمت هرکیلو گوجه فرنگی به ۳۰ هزار تومان رسیده بود که مجدد  به ۸ تا ۲۵ هزار تومان کاهش یافته است. هرچند ۹۰ درصد قیمت گوجه فرنگی کمتر از ۲۰ هزار تومان در میدان مرکزی است.

به گفته او، با توجه به بارش‌های اخیر، کیفیت گوجه فرنگی کاهش یافته است و همواره پیش بینی می‌شود که طی ۲۰ روز آینده با ورود گوجه کازرون، بازار به تعادل می‌رسد.

یاوری با بیان اینکه در عرضه سیب زمینی و پیاز مشکلی نداریم، افزود: قیمت کنونی هر کیلو پیاز جیرفت ۱۸ تا ۲۲ هزار تومان، پیاز دزفول ۱۲ تا ۱۵ هزار تومان و سیب زمینی ۶ تا ۱۴ هزار تومان است که خوشبختانه به رغم نوسانات اخیر قیمت پیاز، با افزایش عرضه بازار به آرامش رسیده است.

رئیس اتحادیه بارفروشان از عرضه روزانه ۲۲ تا ۲۳ هزار تن میوه و صیفی در میدان مرکزی خبر داد و گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که بخشی از عرضه روزانه میوه و صیفی مازاد بر نیاز کشور است.

او گفت: تمامی اقلام میوه و صیفی و فرنگی جات بر مبنای فاکتور رسمی حداکثر با احتساب ۳۵ درصد سود در خرده فروشی‌ها باید عرضه شود.

خبرنگار: آزاده محبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۴ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
همه چیز ارزان است مسکن خودرو سکه خدمات درمانی تورم تک رقمی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۸ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
پیاز به تندی یشه و پیاز شیرین مفتش گرونه و باید فقط پیازهایی که شدیدا تند و آتشین هستند کشت بشن
آخرین اخبار