۱۲ میلیارد ریال برای بازسازی اضطراری آثار تاریخی خواف تخصیص یافت

فرماندار خواف گفت: ۱۲ میلیارد ریال برای بازسازی اضطراری آثار تاریخی این شهرستان از ابتدای امسال تخصیص یافته است.

مهدی عباس‌پور فرماندار خواف گفت: این اعتبار برای بازسازی هفت اثر تاریخی شهرستان خواف تخصیص یافت.

وی ادامه داد: پنج میلیارد ریال این اعتبار برای بازسازی قسمتی از تزئینات ضلع جنوبی مدرسه غیاثیه خرگرد و هفت میلیارد ریال برای بازسازی اضطراری ۶ اثر تاریخی دیگر این شهرستان تخصیص پیدا کرد.

فرماندار خواف گفت: مدرسه غیاثیه خرگرد این شهرستان از زیباترین مدارس تاریخی ایران در استان خراسان رضوی و شاهکاری از دوران تیموریان به شمار می‌رود؛ این مدرسه چهار ایوانی و چشم‌نواز، در دوران شکوه خود، از بهترین دانشگاه‌های اسلامی به شمار می‌رفت و دانشمندان بسیاری را در دل خود پرورش داد.

عباس پور افزود: مدرسه غیاثیه در میان مدارس تاریخی ایران، در دقت و تنوع معماری، کامل‌ترین نمونه است و از معدود بنا‌هایی هست که داخل و بیرون آن با کاشی مزین شده است.

وی ادامه داد: ۱۱ بنای تاریخی شهرستان خواف با صرف اعتبار ۱۰ میلیارد ریال به صورت اضطراری طی سال گذشته مرمت شدند که از جمله آنها می‌توان به مجموعه تاریخی نیاز آباد، آب انبار برآباد، مزار خاتون، مجموعه کبودانی، مسجد رباط، مسجد بلال، ساباط مسجد جامع سنگان و برج جلال اشاره کرد.

فرماندار خواف گفت: در این شهرستان آثار معماری از دوره‌های مختلف تاریخی به چشم می‌خورد که با توجه به این که هر کدام از این آثار، نماینده معماری دوره خود هستند حفاظت و بازسازی آنها لازم و ضروری است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.