نشست اعضای جامعه مدنی و ریچارد بنت در نروژ

نشست دو روزه اعضای جامعه مدنی و گزارشگر ویژه حقوق بشر درباره‌ افغانستان در نروژ برگزار شد.

نشست دو روزه اعضای جامعه مدنی با حضور ریچارد بنت، گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد در امور افغانستان در اسلو پایتخت نروژ به میزبانی انجمن تحقیقات حقوق بشر بود.

این انجمن در صفحه کاربری خود در ایکس نوشته است که موضوعات مورد بحث در نشست اسلو، شامل نیاز مستمر به کمک‌های مالی بشردوستانه، افزایش فرصت‌های حفاظتی برای افغان‌های در معرض خطر، نشست آتی دوحه، گزارش آینده ریچارد بنت و توصیه برای اجتناب از «عادی‌سازی بدون تغییر قابل اثبات بود».

انجمن تحقیقات حقوق بشر افزوده است که ریچارد بنت در جریان جلسه با جامعه مدنی، در مورد حقوق زنان و دختران در افغانستان، فرآیندهای پاسخ‌گویی در مورد نقض حقوق بشر و تأثیرات محیطی جنگ بر کودکان و نسل‌های آینده بحث کرده است.

در همین حال، انجمن تحقیقات حقوق بشر گفته که ریچارد بنت در این نشست درباره حقوق زنان و دختران در افغانستان، فرآیندهای پاسخ‌گویی در مورد نقض حقوق بشر و تأثیرات محیطی جنگ بر کودکان و نسل‌های آینده گفت‌وگو کرده است.

هرچند گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد در امور افغانستان در مورد حضور نماینده‌گان طالبان در نشست روز گذشته اسلو چیزی نگفته است، اما منابع می‌گویند در این نشست شماری از مقام‌های طالبان نیز دعوت شده بودند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار