بن گویر: باید شهرک‌های صهیونیست را بار دیگر به غزه بازگردانیم

وزیر راستگرای افراطی صهیونیست خواستار بازگشت شهرک‌های صهیونیست به غزه شد.

آریل شارون، نخست وزیر بدنام رژیم صهیونیستی که به قساوت هایش علیه فلسطینی‌ها شهرت داشت در سال ۲۰۰۵ در نهایت به این نتیجه رسید نگهداشتن شهرک‌های صهیونیست نشین در غزه به دلیل هزینه‌های بالای آن برای این رژیم میسر نیست. از این رو، دستور عقب نشینی از این باریکه و خروج شهرک نشینیان را اعلام کرد. با این حال، اکنون با جنگ فعلی که در غزه جریان دارد، برخی از مقامات راستگرای افراطی صهیونیست به دنبال بازگشت دوباره به این باریکه افتاده اند. 

به گزارش الجزیره، ایتمار بن گویر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی امروز (سه شنبه) خواستار آن شد که بار دیگر شهرک سازی‌های در غزه از سرگرفته شود. 

بن گویر در سخنرانی خود در سدیروت تاکید کرد: برای آنکه بار دیگر شاهد رخ دادن مشکلات غزه باشیم انجام ۲ کار ضرورت دارد. نخست، بازگشت شهرک سازی‌های به غزه و استقرار یهودیان در این باریکه و دیگری، تشویق برای تخلیه داوطلبانه این باریکه توسط فلسطینیان. این اقدامات اخلاقی، منطقی، و انسانی است!

وی با اشاره به قساوت قلب خود علیه فلسطینیان، افزود: من واقعا متاسفم که تنها فردی در کابینه نتانیاهو هستم که به ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه از گذرگاه کریم ابوسالم رای منفی دادم. آیا به دنبال اقدامات بشردوستانه هستید؟ پی در این صورت اسرای ما را از دست حماس آزاد کرده و آنها را به خانه بازگردانید. 

سازمان‌های بین المللی اعلام کرده اند مقامات صهیونیست در حالی سخن از کوچ داوطلبانه فلسطینیان از غزه می‌زنند که در حقیقت ارتش این رژیم با اقداماتش در حال نسل کشی فلسطینان و کوچ اجباری آنها از این باریکه است. 

مقامات مصر به شدت نگران هستند عملیات رژیم صهیونیستی در رفح در نهایت منجر به کوچ اجباری فلسطینیان به شبه جزیره سینا شود، موضوعی که می‌تواند امنیت ملی این کشور را به مخاطره بیاندازد. 

مترجم: ابوالفضل هاشمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار .
۰۹:۳۵ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
به نام خداوند جان و خرد : از نلبکینی که گذاشت روی سرش معلومه استکانش رو شکسته این صهیونیستها کلا چای رو توی نلبکین روی سرشان گذاشتن می خورن و فکر می کنن این نلبکین روی سرشان معجزه می کند پایان کار این نلبکین بازهای جنایتکار فرا رسیده . والسلام .
آخرین اخبار