تشریح اقدامات ترافیکی مراسم ارتحال امام خمینی/ پارکینگ‌های هر استان مشخص شد

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: تیم‌های پلیس راهور تهران بزرگ آمادگی ۱۰۰ درصدی جهت برگزاری هرچه باشکوه‌تر سی و پنجمین سالگرد ارتحال ملکوتی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) را دارند.

جلسه کمیته ترافیکی سی و پنجمین سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) با حضور رئیس پلیس راهور تهران بزرگ و جمعی از مدیران شهری از جمله معاون مناطق معاونت شهرداری تهران، نمایندگان سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، مسئولین سازمان راهداری و مسئولین سازمان بهشت زهرا (س)، شهردار منطقه ۱۹، شهردار و بخشدار کهریزک، شهردار و بخشدار باقر شهر و دیگر نهاد‌ها و ارگان‌های دخیل در اجرای مراسم با محوریت تجهیز و ایمنی معابر، مهندسی ترافیک معابر و جانمایی پارکینگ هر استان برگزار گردید. 

سرهنگ سید ابوالفضل موسوی پور در جلسه‌ای که به منظور هماهنگی هرچه بیشتر پلیس راهور تهران بزرگ با سازمان‌های دخیل در برگزاری مراسم ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) برگزار شد گفت: تیم‌های پلیس راهور تهران بزرگ آمادگی ۱۰۰ درصدی جهت برگزاری هرچه باشکوه‌تر سی و پنجمین سالگرد ارتحال ملکوتی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) را دارند و در این خصوص چندین جلسه بین روسای مناطق و سرکلانتران و دیگر بخش‌های انتظامی برگزار شده و خواهد شد. 

وی افزود: هرچه سازمان‌ها و ارگان‌های دخیل در برگزاری این مراسم منظم‌تر و دقیق‌تر کار خود را انجام دهند ما می‌توانیم خدمات بیشتری به شهروندان و زائران گرامی ارائه دهیم. 

سرهنگ موسوی پور ادامه داد: امسال ۱۴ پارکینگ در ضلع‌های مختلف حرم مطهر امام خمینی (ره) در محوطه‌های وسیع و بزرگ مهیا گردیده که پذیرای زائران محترم از ۳۲ استان می‌باشند.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ اذعان داشت: در بزرگراه آزادگان بنر‌های اطلاع رسانی نصب خواهد شد که به زائرین و مراجعه کنندگان جهت تردد در لاین کنترل و استفاده به موقع از مسیر جهت انتخاب قصد و رسیدن به پارکینگ‌ها نصب خواهد شد. البته این بنر‌ها در معابر و محوطه‌های دیگر نیز جهت انتخاب صحیح مقصد و پارکینگ استان نصب و تعبیه خواهند شد تا زائرین گرامی دچار سردرگمی نشوند.

وی بیان داشت: پلیس راهور تهران بزرگ از مسئولین شهری در خصوص تجهیز و ایمن سازی معابر حوزه بهشت زهرا س و معابر پیرامونی مرقد مطهر حضرت امام خمینی (ره) مطالباتی دارد که در این جلسه با حضور مدیران شهری این مطالبات و درخواست‌ها جهت رفاه حال شهروندان و زائرین گرامی مطرح و بیان داشته شد. 

وی گفت: از دیگر مطالبات پلیس راهور تهران بزرگ از مسئولین شهری جهت برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم سی و پنجمین سالگرد ارتحال ملکوتی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران بحث مهندسی ترافیک معابر منطقه ۱۹، انسداد‌ها، محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های تردد و بحث جانمایی به جا و درست پارکینگ هر استان بود که مقرر شد تمهیدات لازم در این خصوص از سوی شهرداری و دیگر سازمان‌ها و ارگان‌ها اندیشیده شود. 

سرهنگ سید ابوالفضل موسوی پور افزود:پارکینگ‌ها باید به نحوی تقسیم بندی شوند که زائران هر استان و اتوبوس‌هایی که در این محل‌ها پارک می‌کنند به راحتی و سلامت کامل بتوانند در مجموعه پارکینگ استان خود توقف کرده و مشکلی در ورود و هنگام خروج نداشته باشند.

سرهنگ موسوی پور ضمن اشاره به ۱۴ پارکینگ اختصاص یافته به هر استان بیان داشت: پارکینگ شماره ۱ مختص به استان اراک پارکینگ شماره ۲ مختص به استان‌های چهارمحال و بختیاری لرستان سمنان کرمان هرمزگان کهگیلویه و بویراحمد و بلوچستان می‌باشد. پارکینگ شماره ۳ مختص به استان فارس گلستان خراسان جنوبی و پارکینگ شماره ۴ برای خودرو‌های شخصی پارکینگ شماره ۵ خراسان رضوی و شمالی آذربایجان غربی و شرقی و ارکینگ شماره ۶ مربوط به شرکت واحد می‌باشد

وی ادامه داد پارکینگ شماره ۷ مربوط به استان زنجان همدان کرمانشاه کردستان و بوشهر پارکینگ شماره ۸ مربوط به مازندران گیلان و اردبیل پارکینگ شماره ۹ مربوط به استان‌های قم خوزستان و یزد پارکینگ شماره ۱۰ مربوط به تهران پارکینگ شماره ۱۱ شهرستان‌های شرق تهران و شهرری و قزوین پارکینگ شماره ۱۲ رز و ایلام پارکینگ شماره ۱۳ شهرستان‌های غرب استان تهران و پارکینگ شماره ۱۴ مربوط به موتور سیکلت‌ها می‌باشد.

وی مجدد تاکید داشت:پارکینگ شماره ۴ مربوط به خودرو‌های شخصی پارکینگ شماره ۶ مربوط به اتوبوس‌های شرکت واحد و پارکینگ شماره ۱۴ مربوط به پارک موتور سیکلت‌ها می‌باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار