خرید حمایتی تخم مرغ آغاز شد

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران میهن گفت: ما طی یک هفته اخیر در راستای وظیفه تنظیم بازار برای جلوگیری از ضرر و زیان مرغداران، خرید حمایتی تخم مرغ را آغاز کرده ایم.

حمیدرضا کاشانی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: قیمت کنونی هرکیلو تخم مرغ درب مرغداری ۴۵ تا ۴۶ هزارتومان است که کماکان کمتر از نرخ واقعی عرضه می شود.

به گفته او، ماه گذشته هرکیلو تخم مرغ حتی کمتر از نرخ مصوب سال قبل عرضه می‌شد که در نهایت منجر به کشتار ۱۱ میلیون گله مرغ تخم گذار ناشی از عدم صرفه اقتصادی شد.

کاشانی با بیان اینکه قیمت مصوب ۴۷هزار و۳۰۰ تومانی هرکیلو تخم مرغ  مورد تایید اتحادیه نیست، افزود: بنابر دستور وزیر جهادکشاورزی و همراهی اتحادیه این قیمت تنها تا پایان عید فطر معتبر بود.

رئیس اتحادیه مرغداران میهن ادامه داد: طی یک هفته اخیر برای جلوگیری از ضرر و زیان، اتحادیه در راستای وظیفه تنظیم بازاری که از سال گذشته به ما محول شد، تخم مرغ را با قیمت‌های بالاتر خریداری و ذخیره کرده تا قیمت‌ها متعادل شود.

به گفته او، با توجه به افزایش ۳ برابری ریزمغذی‌، مکمل‌ها و جوجه، قیمت واقعی هرکیلو تخم مرغ ۶۰ هزارتومان است که امیدواریم هرچه سریع تر اعلام شود.

کاشانی با تاکید بر اصلاح قیمت تخم مرغ به منظور جلوگیری از زیان مرغداران گفت: درخواست اصلاح قیمت تخم‌مرغ را به معاونت مربوطه در وزارت جهادکشاورزی ارسال کرده‌ایم، زیرا قیمت تخم مرغ برای دو سال پیش است که هرچه سریع تر در راستای کاهش زیان مرغداران و جلوگیری از حذف گله ها باید اصلاح شود.

خبرنگار: آزاده محبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار