برگزاری جشنواره‌‎ گل محمدی و آیین گلابگیری در قزوین و بویین زهرا

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین از برگزاری ۲ جشنواره گل محمدی و آیین گلابگیری در قزوین و روستای خوزنین از توابع شهرستان بویین زهرا خبر داد.

علیرضا خزائلی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین گفت: جشنواره‌‎ گل محمدی و آیین گلابگیری با هدف معرفی آداب و رسوم و فرهنگ گل و گیاه، جذب گردشگر و افزایش رونق کسب و کار‌های مرتبط با صنعت گل و گلاب از امروز /۱۳ اردیبهشت/ در مجموعه گردشگری تالار شهر قزوین و مجموعه گردشگری کشاورزی روستای خوزنین برگزار شده است.

وی اضافه کرد: جشنواره گل محمدی و آیین گلابگیری مجموعه تالار شهر از تاریخ سیزدهم به مدت ۲۰ روز برپا خواهد بود که ویژه برنامه‌ای شاد و متنوع فرهنگی و هنری نیز در روز ۱۹ اردیبهشت همزمان با آیین کهن پنجاه به در برگزار خواهد شد.

خزائلی گفت: این جشنواره نیز از امروز تا ۲۸ اردیبهشت در مجموعه گردشگری کشاورزی واقع در باغستان این روستا دایر شده و در روز ۲۰ اردیبهشت که در تقویم ملی روز گل محمدی نامگذاری شده است، ویژه برنامه آن نیز برگزار خواهد شد.

این مسئول بیان کرد: جشنواره‌های گل محمدی معمولا با استقبال خوبی از سوی مردم و گردشگران رو به رو بوده و امیدواریم با برنامه‌ریزی که برای برگزاری این ۲ رویداد انجام شده، شاهد حضور گسترده علاقمندان به آیین‌های سنتی و گردشگران در این مراسم باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.