رایگان و یا نیم بها بودن ورودی اماکن تاریخی استان برای برخی از گروه‌ها

مدیر گروه موزه‌ها و اموال منقول اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از رایگان و یا نیم بها بودن ورودی اماکن تاریخی استان برای برخی از گروه‌ها خبر داد.

علیرضا برشاهی مدیر گروه موزه‌ها و اموال منقول اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه با اشاره به افزایش نرخ ورودی اماکن تاریخی از ابتدای امسال، گفت : براین اساس نرخ ورودی به دو مجموعه تاریخی تاق بستان و بیستون برای هر نفر ۳۰ هزار تومان و برای تکیه معاون الملک، تکیه بیگلربیگی و معبد آناهیتا برای هر نفر ۲۰ هزار تومان است. 

وی افزود: با توجه به افزایش نرخ ورودی اماکن تاریخی، برخی از گروه‌ها مشمول بازدید رایگان و برخی دیگر نیز مشمول بازدید بصورت نیم بها شده‌اند. 

مدیرگروه موزه‌ها و اموال منقول میراث فرهنگی استان تصریح کرد: به منظور حمایت از طرح جوانی جمعیت، بازدید خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر از اماکن تاریخی استان رایگان خواهد بود. 

وی تاکید کرد: مادران دارای سه فرزند و بیشتر می‌توانند با مراجعه به ثبت احوال، کارت سه فرزندی گرفته و با استفاده از این کارت به همراه خانواده خود از اماکن تاریخی استان رایگان بازدید کنند. 

برشاهی اضافه کرد: بازدید از اماکن تاریخی استان برای افراد تحت پوشش نهاد‌های حمایتی همچون بهزیستی و کمیته امداد، کودکان زیر پنج سال و نیز تورلیدر‌ها رایگان خواهد بود. 

وی در خصوص گروه‌هایی که بازدید آنها از اماکن تاریخی نیم بها است نیز گفت: بازدید بازنشستگان و خبرنگاران از اماکن تاریخی دارای ورودی استان نیم بها می‌باشد. 

مدیرگروه موزه‌ها و اموال منقول میراث فرهنگی استان تصریح کرد: بعلاوه، بازدید گروهی دانشجویان و دانش‌آموزان نیز از اماکن تاریخی استان مشمول بلیط نیم بهاست. 

وی در خصوص نرخ ورودی موزه‌های استان هم گفت: در حال حاضر تنها در چند شهرستان استان موزه‌های مردم‌شناسی فعال هستند که برای بازدید آنها ورودی گرفته نمی‌شود .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.