نماینده ولی فقیه در استان کرمان:

تبلیغ جامع، شامل ۴ رکن مهم است

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی گفت: تبلیغ جامع، شامل ۴ رکن مهم دانش، بینش تبلیغ، دارا بودن عمل و گرایش است.

 حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی امروز، ۱۲ اردیبهشت‌ماه در همایش معاونین تبلیغ حوزه‌های علمیه استان‌های کشور در مدرسه صالحیه کرمان ضمن تسلیت شهادت امام صادق (ع) گفت: در ارتباط با تبلیغ، ۴ رکن بسیار مهم است و اگر این ۴ رکن نباشد، تبلیغ کامل نیست.

وی افزود: براساس آیات قرآن ،کسانی که این مأموریت سخت را انجام می‌دهند تنها از خداوند می‌ترسند و هیچ ترسی از بنده ندارند؛ بنابراین خداوند نیز آن‌ها را کفایت می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان  با بیان اینکه؛ اگر تبلیغ جامع همه شرایط باشد و فرد تحت تبلیغ نیز آموزه‌ها را در خود عملی کند، تربیت را به دنبال دارد، افزود: نخستین رکن تبلیغ، دانش است که یک شب به دست نمی‌آید؛ بلکه باید آموزش دیده و تسلط کامل بر محتوا داشته باشد؛ البته دانش، شرط لازم برای تبلیغ است نه شرط کافی و  رکن دوم داشتن بینش تبلیغ است و مُبلغ باید زمان و مخاطب را بشناسد و متناسب با آن تبلیغ را انجام دهد.

وی رکن سوم تبلیغ را دارا بودن عمل دانست و تصریح کرد: مُبلغ باید به آنچه می‌گوید عمل کند که این امر هم اثر وضعی دارد و هم اینکه دیگران را تحت تأثیر قرار می‌دهد و مردم متوجه این امر هستند که آیا مُبلغ به آنچه می‌گوید عمل می‌کند یا نه؟

حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی با بیان اینکه آخرین رکن تبلیغ گرایش است، بیان کرد: منظور از گرایش، داشتن انگیزه کافی برای تبلیغ است؛ زیرا اگر انسان صرفا دانا و دارا باشد، تبلیغ را کامل نمی‌کند؛ بلکه باید یک اراده قوی و فولادین پشت امر تبلیغ باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار