متخلفان‌تعزیراتی در آذربایجان‌غربی ۸.۳ میلیارد ریال جریمه شدند

مدیرکل تعزیرات‌حکومتی آذربایجان‌غربی گفت: ۵ متخلف‌تعزیراتی شامل نانوا، شیرینی‌فروش، پزشک، موبایل‌فروش و مشاوراملاک طی یک هفته گذشته در استان به پرداخت ۸ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال جریمه محکوم شدند.

حسین نجف‌زاده مدیرکل تعزیرات‌حکومتی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه متخلفان تعزیراتی در استان ۸.۳ میلیارد ریال جریمه شدند، گفت: یکی از این پرونده‌ها مربوط به مشاور املاک متخلف بود که به پرداخت ۴ میلیارد و ۵۷۰ میلیون ریال جریمه‌نقدی محکوم شد.

وی اضافه کرد: در این پرونده، به تخلف واحد مشاوراملاکی در ارائه خدمات انجام معامله به میزان ۴۵۷ میلیون ریال و تنظیم قرارداد غیررسمی در شعبه ششم بدوی تعزیرات‌حکومتی شهرستان ارومیه رسیدگی شد.

نجف‌زاده ادامه داد: شعبه رسیدگی‌کننده با بررسی پرونده و ارائه‌نکردن اسناد و دلایل قانونی، تخلف انتسابی را محرز اعلام و علاوه بر پرداخت ۴۵۷ میلیون ریال به عنوان جبران خسارت در حق شاکی خصوصی متهم را به پرداخت ۴ میلیارد و ۵۷۰ میلیون ریال جریمه‌نقدی معادل ۱۰ برابر مبلغ گران‌فروشی محکوم کرد.

مدیرکل تعزیرات‌حکومتی آذربایجان‌غربی در ادامه گفت: در پرونده دیگری، تخلف واحد موبایل‌فروشی برای تقلب در فروش گوشی آیفون ۱۱ به میزان ۲۱۶ میلیون ریال در شعبه هفتم بدوی تعزیرات حکومتی شهرستان ارومیه رسیدگی شد.

نجف‌زاده بیان کرد: شعبه رسیدگی‌کننده با بررسی پرونده و ارائه‌نکردن اسناد و دلایل قانونی، تخلف انتسابی را محرز اعلام و علاوه بر پرداخت ۲۱۶ میلیون ریال به عنوان جبران خسارت در حق شاکی خصوصی، متهم را به پرداخت ۲ میلیارد و ۱۶۰ میلیون ریال جریمه نقدی معادل ۱۰ برابر میزان تخلف محکوم کرد.

وی در خصوص پروده پزشک متخلف نیز تصریح کرد: در این پرونده یک مراجعه کننده به علت اضافه دریافتی به میزان ۱۲۲ میلیون ریال از یک پزشک شکایت کرده بود.

وی افزود: با بررسی پرونده، تخلف انتسابی به پزشک محرز و این فرد علاوه بر توبیخ کتبی و درج در پرونده پزشکی، یک میلیارد و ۲۲۰ میلیون ریال جریمه شد.

مدیرکل تعزیرات‌حکومتی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: همچنین یک نانوا و یک شیرینی‌فروش به ترتیب به علت کم‌فروشی و گران‌فروشی به پرداخت ۱۳۰ و ۲۲۰ میلیون ریال جریمه محکوم شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.