سلبریتی‌های همیشه پشیمان

سلبریتی‌هایی که بعد از حوادث سال ۱۴۰۱ به خارج از کشور رفته‌اند از شرایط زندگی در کشور‌های غربی ابراز نارضایتی می‌کنند.

پشیمانی سلبریتی‌ها از ورود و فعالیت در عرصه سیاسی موضوع تازه‌ای نیست. پس از روی کار آمدن دولت دوازدهم بود که برخی از سلبریتی‌ها که در کمپین انتخاباتی «حسن روحانی» حضور داشتند نسبت به حمایت از وی ابراز پشیمانی کردند. 

موج‌های مختلف ندامت سلبریتی‌ها با هشتگ پشیمانیم از خواننده تا بازیگر و فوتبالیست در این مدت فضای مجازی را پر کرد تا جایی که یک روزنامه اصلاح‌طلب آنها را تلویحا قورباغه خواند و نوشت: «می‌گویند وقتی عرصه سیاست از اهلش خالی شود، وقتی احزاب به حاشیه رانده شوند، شهر شلوغ می‌شود و جا برای عرض اندام برخی باز می‌شود.»

 

سلبریتی ها

برخی از سلبریتی‌ها نیز در تب راه اندازی تلویزیون ماهواره‌ای در استانبول به کشور ترکیه رفتند و به یکباره شکل و شمایل جدیدی از خود به نمایش گذاشتند، اما خیلی زود این تب فروکش کرد و شاهد گلایه‌ها و پشیمانی بازیگران از حضور در این شبکه ماهواره‌ای بودیم. 

البته بعضی از این سلبریتی‌ها که به کشور بازگشتند و خواستار حضور مجدد در کار و فعالیت خود شدند، بستر کار برای آنان فراهم شد و حالا شاهد حضور و حتی فعالیت پررنگ آنان در ایران هستیم. مقطعی که قطعا خود آ‌نان سعی دارند آن را از خاطرات زندگی خود حذف کنند و به عنوان یک تجربه تلخ از این مدت یاد می‌کنند.

«رابعه اسکویی» یکی از همین بازیگران بود که درباره شرایط زندگی‌اش در خارج از کشور بیان کرد: «وقتی رفتم دو کار هم تولید شد ولی بعد از مدتی متوجه شدم این شرایطی که در خارج از ایران است به هیچ وجه با معیار‌های من سازگار نیست و من ربطی به اینجا و شرایطش ندارم، چون من درایران رابعه اسکویی هستم نه دراینجا و از رفتنم پشیمان شدم، قطع همکاری خود را اعلام کردم و تصمیم گرفتم با هر شرایطی شده به کشورم برگردم.»

رابعه اسکویی

اسکویی درباره شرایط بعد از بازگشت خود افزود: «وقتی برگشتم رفتار بسیار مناسبی با من شد و مرا پذیرفتند. مسئولین رسانه ملی رفتار بسیار مناسبی با من داشتند و من توانستم پس از یک سال و نیم بازگشت به ایران، دوباره توانستم به ایفای نقش در رسانه ملی بپردازم.»
این بازیگر موضوعی را مطرح می‌کند که به نظر می‌رسد کلید اصلی مسئله مهاجرت سلبریتی‌ها و علت اساسی شکست و ندامت آنان در خارج از کشور است. او عنوان می‌کند: «بعد از مدتی متوجه شدم این شرایطی که در خارج از ایران است به هیچ وجه با معیار‌های من سازگار نیست و من ربطی به اینجا و شرایطش ندارم، چون من درایران رابعه اسکویی هستم نه در اینجا.»

«ارژنگ امیرفضلی» نیز که در تورنتو کانادا زندگی می‌کند و مجبور شده شغلی، چون راننده تاکسی را برای خود برگزیند از هزینه‌های سنگین کشور‌های غربی سخن می‌گوید. 


بیشتربخوانید


درواقع بسیاری از سلبریتی‌هایی که در ایران جایگاهی داشته‌اند در کشور‌های دیگر باید از صفر مطلق شروع کنند و بعضا دچار افسردگی مرور خاطرات زمان پرفروغ زندگی خود در ایران می‌شوند.

پس از حوادث سال ۱۴۰۱ نیز برخی دیگر از سلبریتی‌هایی که اتفاقا شرایط کاری مناسبی در کشور داشتند به یکباره مهاجرت کرده و در تلویزیون‌های ضدانقلاب دیده شدند. 

در خصوص مهاجرت بازیگرانی، چون رابعه اسکویی وی بی‌کاری و عدم پیشنهاد کاری که خود به آن اشاره کرده را می‌توان به عنوان علت تصمیم برای کار در شبکه ماهواره‌ای عنوان کرد، اما در خصوص سلبریتی‌هایی که بعد از سال ۱۴۰۱ مهاجرت کردند این گزینه محلی از اعراب ندارد؛ چراکه این افراد تا آخرین روز‌های حضور در ایران مشغول کار و فعالیت بودند و پس از خروج آنها نیز آثاری که از این بازیگران در آن ایفای نقش کرده بودند نیز از شبکه نمایش خانگی پخش شد. 

«حمید فرخ‌نژاد» از جمله این بازیگران بود که پس از رفتن از ایران تئاتری سیاسی به نام «خانه امن» را در نیویورک روی صحنه برد که به دلیل فروش نرفتن بیش از ۸۰ درصد بلیت‌ها وعدم استقبال عمومی کنسل شد.

تاتر فرخ نژاد

حالا از اشکان خطیبی که دیر زمانی نیست که به خارج از کشور رفته صوتی منتشر شده که در آن فضای افسردگی و ناامیدی موج می‌زند. خطیبی شرایط زندگی در اروپا را سخت عنوان می‌کند و از گذشته‌اش که مدیریت مجموعه فرهنگی را در ایران در اختیار داشته یاد می‌کند و می‌گوید که دیگر توان ذهنی و جسمی کار کردن را ندارد. 

اشکان خطیبی

حالا خبر رسیده که برخی از چهره‌های فعال در روز‌های حوادث سال ۱۴۰۱ که به خارج رفته‌اند ابراز ندامت کرده و به طور مستقیم و با واسطه عنوان کرده‌اند قصد دارند به کشور بازگردند. این افراد که برو بیایی در داخل ایران داشتند حالا در خارج از کشور منزوی شده‌اند و با حس فریب خوردگی از اپوزیسیون خارج‌نشین زندگی می‌کنند و مانند خطیبی دچار سرخوردگی و افسردگی هم شده‌اند.

برخی از سلبریتی‌ها در فضای هیجانی حوادث سیاسی سال ۱۴۰۱ تصمیمات نسنجیده‌ای گرفتند و با ضدانقلاب همراه شدند. افرادی که فکر می‌کردند در خارج از کشور برای آنان فرش قرمز پهن کرده‌اند امروز با واقعیت ضدانقلاب روبرو شده‌اند. احسان کرمی که با سودای کار در شبکه من و تو به لندن رفت از جمله این سلبریتی‌هاست، اما این شبکه به محض اینکه وی در آن قدم گذاشت، بسته شد.

ضدانقلاب در سال ۱۴۰۱ تلاش زیادی برای به دام انداختن سلبریتی‌ها به کار گرفت. «لیندا کیانی» از به کار بستن حربه «مارپیچ سکوت» در فضای مجازی سخن گفته و از همکارانش خواست که اسیر این بازی روانی نشوند.

وی با انتشار پستی در اینستاگرام نوشت: «عده زیادی هستند که سازماندهی شده میان زیر پست‌های من و همکارانم و یا دیگر چهره‌های شناخته شده با هجمه سنگین کامنتی سعی دارن که جلوی حق گویی ماهارو بگیرن هدفشونم اینه که ما رو اسیر مارپیچ سکوت کنند.»

به نظر می‌رسد بسیاری از سلبریتی‌های فراری دچار همین حربه شدند و حالا با دریافت واقعیت ماجرا و تزلزل در زندگی‌شان دچار سرخوردگی شده‌اند.

منبع: فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۳ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
حیف برخی بازیگران،چون فیلهایی بازی کردند که برای ما خاطره انگیز بود ولی به وطن خود خیانت کردند وبه مهد دموکراسی وآزادی بیان آمریکا پناه بردند که نمونه های آزادی بیان آنها رادردانشگاههای آمریکا می بینیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۱ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
وقتی عقل در بدن نباشد و بدتر از آن عنان دست دیگران باشد بهتر از این نمی شود. و اینکه عاقبت پا روی خون شهدا گذاشتن و از روی آن گذشتن همین خواهد بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۷ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
برای خرج رفتن باید آقازاده باشی تا ددی اینور اختلاس کنه اونور لب آب خرجش کنی !!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۳ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
بنظر من اگه واقعا پشیمان هستند فرصت جبران بهشون بدن.بخاطر اینکه واقعا گول خوردن.کدوم بازیگر ما سواد سیاسی داره که متوجه بشه چکار باید بکنه؟اصلا مگه حتی سیاستمداران ما همه واقعا بدون عیب و نقص هستن که از غیر سیاسی انتظار داریم؟خدا فرمایش کرده رحم کن تا بهت رحم بشه.شاید ماهم اگر در مخیط و شرایط اونا بودیم همین راه رو میرفتیم.کارشون از مجاهدین خلق که دیگه بدتر نبوده که توبه کردن و برگشتن؟خداوند بزرگ در توبه رو حتی به روی فرعون نبست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۴ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
خارج جای خوبی هست اما وقتی آشغال باشی هیچ جا جات نیست به جز سطل آشغال.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۹ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
خارج مثل هر جای دیگر خوبی و بدی خود را دارد و مطلق جای خوبی نیست ، خارج برای خارجی جای بهتر و برای بیگانه سطل آشغال
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۱ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
خیانت به وطن آخرش اینه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۷ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
خلایق هرچه لایق ، این افرادی که ما اسم آنها را سیلبریتی گذاشته ایم ثابت شد که خیلی از اینها که در شرایط حساس مثل حوادث سال ۱۴۰۱ آن معامله بدور از مروت و مردانگی را با کشور و مردم خود کردند از کمترین درک سیاسی برخوردار نیستند و خیلی هاشون حتی در حد یک بچه دبستانی در یک روستای دور افتاده درک سیاسی و اجتماعی ندارند و بعضی ها شون هم حاضرند تمام ایران و انقلاب و نظام اسلامی حتی اسلام را فدای عیش و عشرت چند روزه فرزندشان در یک کشور متخاصم بکنند. وای بر جامعه‌ای که اینها الگوی آن جامعه باشند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۹ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
واقعاً وای بر این افراد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۷ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
وقتی بازیگری بین المللی میشه

ک اول تو فیلم مشترک ایران با کشورا خارجی بخصوص همسایه ها بازی کنن چون با همسایه ها هم فرهنگ هستیم

فعلا این چنین فیلم های ساخته نشده

همش فیلم های خانگی ابکی
بعد کشورا خارجی دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۹ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
اینجا به واسطه مردم بود که دیده میشدید
پولای تپل که به حیب میزدید حال میکردید
اون موقع که به بهانه ی مثلا مردم ( برای طمع زیاد خودتون به شعور و فهم مردم توهین کردید ) ولی در اصل برای رفاه بیشتر خودتون گول این پروژه رو خوردید همین میشه که الان به سرتون اومده
هر کس طمع کنه به مردم و کشورش پشت کنه و بیوفته تو دامن دشمن به جایی میرسه که به غلط کردن میوفته
تمام اعتبار و هر چی که اینجا داشتید از همین مردم بود اونجا شماها رو میخوان چه کار واقعا ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
فرزند ایران
۱۴:۳۰ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
اینا تو ایران بودن فکر میکردن خیلی هنرمندن اما رفتن انور دیدن هیچی نیستن. یه مشت پوچگرای بی خاصیت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۰ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
قدر ایرانو ندونستن
Iran (Islamic Republic of)
مهرزاد
۱۱:۵۹ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
خداوند وقتی بخواد مورچه رو نابود کنه بهش پر و بال میده و مورچه هم به پرواز در میاد و هلاک میشود،
وگرنه در جامعه ای که جوانانش برای حفظ امنیت و آرامش مردم به استقبال شهادت می‌روند جور در نمیاد مسئولینش و یا شهروندانش عملی انجام دهند که خیانت به خون شهدا باشد و خداوند طاقت بیاورد و هلاکشان نکند، امکان نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۱ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
در خیانت سلبریتی ها به کشور ،اسلام و فرهنگ ایرانی اسلامی صدا و سیما هم شریک است چون پول نجومی که حق این افراد نادان و جاهل بود به آنها می داد و این پول مفت و کلان آنها را مسخ کرده و از انسانیت خارج و اون ور آب که می رفتند ذات کثیف و هرز خود را با لختی و تبرج جاهلی نشان می دادند ولی کسی به این انگل های اجتماع توجهی نذاشت و همین سر خوردگی و نبود حقوق نجومی و مفتخور از بیت المال آنها را افسرده و پشیمان کرده پس مجدد بساط مفتخور ،نجومی دریافت کردن رت برای آنها فراهم نکنیم تا مجددا دچار حماقت نشوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۲ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
واقعیت اینه که ما تو عرصه سینما سلبریتی بین المللی نداریم.در واقع بازیگران ما بیرون از ایران شناخته شده نیستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۱ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
کم چرت وپرت بگو
Iran (Islamic Republic of)
عبدالله
۰۷:۲۲ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
بریدحالش روببرید به ماملت ایران هم میگزرد روزی که می گفتید مملکت شما چه شده جیب تان خالی شده ّبایک غلت کردیم میخواد بگردین اَشکالی نداره واقعا اگه شمامطعلق به ایرانید که باید ّباز هم به کشور بازگردید که مثل بهروز وثوق مرحوم هایده مهستی آرژو بدل نمانید ایران جایی نیست که بایکی دوماه کانادا وآمریکا عوضش کردایران هر َشهرش به تمام دنیا می ارزه لطف کنید برا نسل آینده تعریف کنید که حال وهوای دوری از ایران را تجربه نکنند
آخرین اخبار