معاون وزیر آموزش و پرورش:

کاربری مدارس تغییر می‌کند

خان محمدی گفت: براساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در تلاشیم کاربری مدرسه را از اینکه صرفا مدرسه باشد به کانون تربیت و توسعه محله تغییر دهیم.

توسعه و تجهیز مدارس استان بوشهر حمیدرضا خان محمدی در آیین رونمایی از سند چشم‌انداز و آمایش سرزمینی این استان در حوزه برنامه ریزی زیرنظام تامین فضا، تجهیزات و فناوری نظام تعلیم و تربیت اظهار کرد: در سند هفتم توسعه بخش‌های ویژه ای برنامه‌ریزی شد تا مدارس خودگردان شوند.

وی افزود: همه تلاش دولت سیزدهم برای ارتقای کیفیت، به خصوص در حوزه آموزش و پرورش است.

خان محمدی تصریح کرد: در مجموعه نوسازی مدارس سعی شده است تا مطابق منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، رویکرد تحولی تازه‌ای در پیش گرفته شود، که با هدیه هفت هزار فضای آموزشی و پرورشی در کشور به دانش آموزان عزیز همراه بوده است.

وی با بیان اینکه خیرین مهم‌ترین و موثرترین عنصر در مدرسه‌سازی هستند، یادآور شد: درخصوص مدارس تخریبی به عنوان یک مسئله‌ اصلی در برنامه توسعه هفتم توجه ویژه شده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: در استان بوشهر اگر چه بسیاری از سرانه‌های مدرسه‌سازی حل شده است اما در برخی مناطق نیاز به بازسازی وجود دارد که در این خصوص برنامه ریزی لازم با انعقاد تفاهم نامه با استاندار استان انجام شد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر نیز گفت: هر کشوری که دارای آموزش و پرورش قوی باشد، آینده پیشرفت تمدن آفرین آن ممکن است.

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری افزود: تمامی فضای مدیریت کشور از آموزش و پرورش عبور می کند و این وزارتخانه راهبردی منشا ثروت و قدرت است.

وی یادآور شد: ثروت یک مملکت منابع سرزمینی نیست بلکه منابع انسانی است و قدرت یک کشور با منابع انسانی ، اندیشه ها و محصولات دانش بنیان و اقتدار آفرین است.

آیت الله صفایی بوشهری ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش نباید دغدغه زیر ساخت داشته باشد و ساخت مدارس بایستی بر اساس استانداردهای مهندسی و معماری و مناسب با فرهنگ آن منطقه باشد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر افزود: امروز حضور در فضای مجازی متنوع شده از جهتی سیستم اکنون آموزش و پرورش و کلاس ها باعث خستگی می‌شود و یکی از علت‌های ارتباط امروز دانش آموزان با فضای مجازی پرتنوع بودن آن است.

امام جمعه بوشهر با اشاره به کمبود امکانات آموزشی در ایجاد مهارت افزایی گفت: در حال حاضر فضاهای مختلفی حتی متناسب با جنسیت برای ایجاد مهارت وجود دارد و باید مدرسه را طوری پرجاذبه کنیم که دانش آموزان مدرسه را محل ورزش و پرورش و حتی محلی برای کسب کار بداند و از این فضا استفاده شایسته کند.

برچسب ها: آموزش و پرورش ، مدارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.