تاکید مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان بر تسهیل دسترسی دانش‌آموزان به کتب درسی

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: بر ضرورت تسهیل شرایط دسترسی دانش‌آموزان به کتب درسی و نظارت نظام مند بر فرآیند توزیع مواد آموزشی تاکید کرد.

حسن بروشکی در جلسه کارگروه تخصصی برنامه ریزی سفارش و توزیع کتب درسی سال تحصیلی آینده که با هدف بررسی شرایط دریافت و توزیع کتاب دانش‌آموزان برگزار شد  گفت: یکی از مولفه‌های مهم در فرآیند آموزش دانش‌آموزان موضوع در اختیار قرار دادن به موقع کتاب های درسی است که در راستای تحقق اهداف نظام آموزشی و حرکت گام به گام در فرآیند آموزش تاثیرگذار خواهد بود.

بروشکی گفت: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته مقرر شده از اواخر فروردین ماه فرآیند ارسال کتب درسی از مرکز به استان آغاز و متعاقب آن در شهرستان ها و مناطق توزیع گردد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ضمن تاکید بر ضرورت فرآیند ثبت نام به موقع الکترونیکی ‌آموزان، بیان کرد: ثبت نام در سامانه سفارش کتب درسی پس از ثبت نام الکترونیکی دانش‌آموزان اتفاق می افتد؛ فلذا تمرکز بر این موضوع بسیار مهم و اقدامی عملیاتی و به موقع باید باشد.

وی ادامه داد: تسهیل شرایط دسترسی دانش‌آموزان به کتب درسی و نظارت نظام مند بر فرآیند توزیع مواد آموزشی یک ضرورت است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان هم چنین با اشاره به شعار امسال و تدبیر دقیق رهبر معظم انقلاب در مقوله حضور و همراهی مردم در کنار بخش های دولتی، اظهار کرد: نقش بی بدیل و تاثیرگذار مردم در همه حوزه ها، ماندگار و منجر به تحصیل نتایجی مطلوب خواهد شد که این مهم در دستگاه تعلیم و تربیت و برنامه‌های مختلف آن نیز بروز و نمود قابل توجهی داشته و دارد.

بروشکی گفت: آموزش و پرورش نیز همانند دیگر بخش های جامعه، با مشارکت و همراهی مردم بالنده تر خواهد شد و باید این مقوله با جدیت در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: مادامی که همراهی و مشارکت مردم در هر صحنه و عرصه ای وجود داشته قطع به یقین ضریب موفقیت دوچندان بوده و این مولفه در مقاطع مختلف زمانی و برهه های انقلاب اسلامی به اثبات رسیده است.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان ادامه داد: نامگذاری امسال با هدف حضور بی مثال مردم در همه سطوح و حوزه‌ها ما را بر آن خواهد داشت که از این ظرفیت عظیم به نحو مطلوب و شایسته‌ای بهره‌گیری کرده و به درستی این سرمایه بزرگ نقش آفرینی کند.

بروشکی بیان داشت: در نظام آموزشی و دستگاه تعلیم و تربیت اولیا و خانواده‌ها نقش تعیین کننده ای داشته و دارند و از دیرباز تعامل و ارتباط دوسویه مدرسه و مردم وجود داشته و خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: امسال و در ایام پیش رو که موضوع مهم نهایی شدن امتحانات دانش آموزان از اهمیت بسزایی برخوردار است؛ همسو شدن و حرکت اولیا مدرسه و خانه به عنوان دو بازوی مکمل و متمم در این جریان می تواند تسهیل گر زمینه دستیابی به اهداف مورد نظر باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بر ضرورت نصب العین قرار دادن فرآیند اجرایی شدن شعار سال در سطوح مختلف دستگاه تعلیم و تربیت و نهادینه شدن فرهنگ مشارکت مردمی با هدف حرکتی جهادی و رو به پیشرفت تاکید نمود.

بروشکی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت موضوع شاخص‌های عمومی و اختصاصی اشاره کرد و گفت: تدوین برنامه های همه حوزه ها و بخش های مختلف لزوماً بر اساس و محوریت شاخص‌های یادشده باشد.

وی ادامه داد: در راستای تامین نیروی انسانی مورد نیاز، امسال در آزمون استخدامی آموزگاران ابتدایی و استثنایی تعداد ۳۳۷۰ نفر سهمیه به سیستان و بلوچستان اختصاص یافته و با توجه به اعلام نتایج ۳ برابر ظرفیت برای حضور در فرآیند مصاحبه داوطلبان، ۵۸ کانون ارزیابی در شهر زاهدان پیش بینی شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بیان کرد: برنامه‌های هفته گرامیداشت مقام شامخ معلم با هدف تکریم و تجلیل از معلمان و همکاران فهیم و خوشفکر با حضور اولیا و خانواده‌ها در مدارس و با رویکرد معرفی جلوه های ویژه معلمی با جدیت در دستور کار قرار گیرد.

بروشکی در ادامه جلسه اظهار کرد: با عنایت به فعال شدن سامانه نوبت گیری فرآیند سنجش نوآموزان پیش دبستانی ۱و۲ و دانش‌آموزان بدو ورود به پایه اول ابتدایی لازم است از همه ظرفیت ها و بسترها برای انجام بهینه این مقوله بهره‌گیری صورت پذیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار