مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی مطرح کرد؛

آموزش خارج از برنامه درسی بخش بسیار مهمی از یادگیری به شمار می‌آید

 مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: آموزش رسمی امکان پرداختن به همه ابعاد تربیتی دانش‌آموزان را ندارد بنابراین آموزش غیر رسمی و خارج از برنامه درسی بخش بسیار مهمی از یادگیری به شمار می‌آید.

آقای سعادتی در آیین گرامیداشت سی و چهارمین سالروز تاسیس کانون‌های فرهنگی و تربیتی با اشاره به تعدد مهارت‌ها و وجود هوش‌های چندگانه در بین انسان‌ها به ویژه کودکان گفت: امر تربیت باید دربرگیرنده تمامی زمینه‌ها به ویژه ساحت‌های شش گانه مورد تاکید در برنامه ملی درسی باشد و آموزش رسمی امکان پرداختن به همه ابعاد تربیتی دانش‌آموزان را ندارد بنابراین آموزش غیررسمی و خارج از برنامه درسی بخش بسیار مهمی از یادگیری به شمار می‌آید.

آقای  سعادتی کانون‌ها را در تحقق تربیت تمام ساحتی و مهارت افزایی در زمینه‌های مختلف برای دانش‌آموزان موثر عنوان کرد.

وی اضافه کرد: برگزاری و گرامیداشت سالروز تاسیس کانون‌های فرهنگی و تربیتی گامی برای یادآوری رسالت بزرگ دستگاه تعلیم و تربیت که همان تربیت تمام ساحتی است به شمار می‌آید.

آقای سعادتی برگزاری نمایشگاه‌هایی مانند نمایشگاه دستاورد‌های کانون‌های فرهنگی و تربیتی را فرصتی برای بروز و نمایش استعداد‌های شاخص در دانش‌آموزان دانست و اظهار کرد: کانون‌ها فرهنگی و تربیتی تکمیل کننده پازل تربیت چندبعدی هستند و این اهمیت پرداختن به کانون‌ها را دوچندان می‌کند شور و شوق دانش‌آموزان در این نمایشگاه جانبی برگزار شده و کار‌های متنوع به نمایش گذاشته شده در آن نشانگر اهمیت کانون‌های فرهنگی و تربیتی است.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با اشاره به وجود ۵۲ کانون فرهنگی و تربیتی با محور‌های فعالیت متعدد در استان عنوان کرد: اقدامات انجام شده در راستای ارزیابی کانون‌ها بسیار ارزشمند بوده و ما کانون فرهنگی و تربیتی به معنای واقعی کلمه می‌خواهیم که افزایش مهارت دانش‌آموزان را مورد توجه قرار داده و برای آن برنامه‌ریزی کند.

وی خاطرنشان کرد: همراه با سیاست وزارت آموزش و پرورش به تقویت کانون‌های فرهنگی و تربیتی اردوگاه‌های دانش‌آموزی کمک خواهیم کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین خانی رئیس اداره فرهنگی، هنری، اردو‌ها و فضا‌های پرورشی وزارت آموزش و پرورش نیز در ادامه این مراسم اصل استمرار را یکی از باور‌های دینی و تربیتی دانست و گفت: کانون‌های فرهنگی و تربیتی بهترین زمینه استمرار فعالیت‌های تربیتی به شمار می‌آیند ما موظفیم در طول سال برنامه‌های ویژه‌ای برای فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی داشته باشیم.

وی خاطر نشان کرد: سیاست‌های کلان وزارتخانه در راستای تقویت کانون‌ها بوده و ارزیابی‌ها و انتخاب بهترین‌ها و حمایت‌های محتوایی زیرساختی و مالی در دستور کار قرار دارد.

گفتنی است در پایان از کانون‌های فرهنگی و تربیتی حائز رتبه طی بازدید مسئولان وزارتی و دانش‌آموزان مولف قدردانی به عمل آمد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار