در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

فروش ۱۰ کیلو شمش طلا در اولین حراج مرکز مبادله ارز و طلای ایران

سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلای ایران گفت: در جلسه حراج امروز نمایندگان بانک مرکزی، بانک کارگشایی، مرکز مبادله و اتحادیه طلا و جواهر برای نظارت حضور داشتند.

اصغر بالسینی سخنگوی مرکز مبادله و ارز طلای ایران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: نرخی که امروز در مرکز مبادله ارز و طلای ایران کشف شد ناشی از عرضه و تقاضا و نزدیک به بازار بود و ۱۰ کیلو شمش طلا مورد معامله قرار گرفت. تسویه فیزیکی و پرداخت‌ها به شکل برخط بود و به حساب صادرکنندگان بخش خصوصی که شمش طلای خود را عرضه کرده بودند رفت و در نقطه مقابل خریداران هم توانستند شمش طلای خود را به شکل فیزیکی تحویل بگیرند.

این مقام مسئول در ادامه می‌گوید: انجام این حراج نشان داد بانک مرکزی فرآیند دقیقی را طراحی کرده تا عرضه شمش طلای ناشی از رفع تعهد ارزی انجام گیرد. صادرکننده که شمش خود را عرضه کرده بود به سبب این که وجه خود را برخط دریافت کرد این اطمینان برای آن به وجود آمد که بلافاصله پس از عرضه، مبلغ به حسابش واریز می‌شود. خریداران هم خیال آسوده از تحویل فیزیکی داشتند.

او افزود: نکته بعدی در جلسه حراج امروز این بود که نمایندگان بانک مرکزی، بانک کارگشایی، مرکز مبادله و اتحادیه طلا و‌ جواهر برای نظارت حضور داشتند و طی هفته‌های آتی عرضه‌های خوبی در مرکز مبادله انجام خواهیم داد. استقبال خیلی خوبی از سوی صادرکنندگان صورت گرفت و آگهی عرضه آتی را بزودی منتشر می‌کنیم.

بالسینی می‌گوید: اساساً حراج ها به شکل حضوری و به شکل سامانه‌ای است که امروز حراج به شکل حضوری بود و به امید خدا فرآیند سامانه‌ای را هم بزودی انجام خواهیم داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
فلفل
۱۳:۰۶ ۰۳ بهمن ۱۴۰۲
چقدر هم در کنترل قیمت سکه و طلا موثر بود !!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۰ ۲۷ دی ۱۴۰۲
کاش دولت طرحی را می گذاشت تا مردم عادی بتوانند از سکه های بلا استفاده خود یک سود حداقلی دریافت کنند و دولت هم از طریق این سرمایه های راکد و بلا استفاده بتواند در بخشهای مختلف اقتصادی استفاده کند با اینکار سرمایه های راکد مردم وارد چرخه تولید میگردید و امنیت سرمایه های مردم که همان سکه های طلا باشد از گزند سارقان اموال در امان می ماند.
قطعا اگر این اطمینان به مردم داده شود که مالیاتی به سرمایه های آنها تعلق نمی گیرد و هرگاه به بانک مراجعه کنند بتوانند تمام سکه های خود را بازپس بگیرند و امنیت و سود حداقلی را برای آنها داشته باشد بی شک مشارکت مردم در اینگونه طرح ها بسیار زیاد خواهد بود و دولت هم میتواند به پشتوانه همین منابع ذخیره شده طلا به سرمایه گذاری های خود در بخشهای اقتصادی با سرعت بیشتری بپردازد.
آخرین اخبار