اولین مرکز رصد فرهنگی استانی کشور در سمنان ایجاد می‌شود

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: اولین مرکز رصد فرهنگی استانی کشور، در شاکله جدید شورای فرهنگ عمومی، در سمنان ایجاد می‌شود.

امامی در سمنان گفت: بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و کارگروه رصد فرهنگی که مسوولیت آن با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است، مرکز رصد فرهنگی مرکزی ایجاد شد.

وی مرکز رصد فرهنگی را مرکز تحلیل و به‌هم‌رسانی داده‌های فرهنگی و اجتماعی در هر استان برشمرد و ادامه داد: سمنان اولین استانی است که در شاکله جدید شورای فرهنگ عمومی کشور و با استقبال استاندار، مرکز رصد فرهنگی مستقل و زیرمجموعه شورای فرهنگی عمومی خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: سمنان استانی فرهنگی و دارای تمدنی بزرگ است و فرصت های فرهنگی متعددی دارد. شورای فرهنگی عمومی مجمع و پارلمان فرهنگی هر استان است، و مبنایی برای تبدیل فرصت‌ها به بستری برای مدیریت بسیاری از آسیب‌ها محسوب می‌شود.

امامی، سمنان را طریق‌الزیاره و کانون محبین اهل بیت(ع) دانست و تاکید کرد: توجه مسافران عبوری به بقاع متبرکه نوادگان اهل بیت(ع) و همچنین شهدای بزرگوار این استان که به خاطر عمق معنویت شهره ملی هستند، در این استان قابل توجه است و ضرورت دارد در نظام و مدیریت گردشگری و تصویر استان این مساله ترسیم شود.

وی درباره کاربرد مرکز رصد فرهنگی زیرمجموعه شورای فرهنگ عمومی، گفت که تمام دستگاه های داده‌های فرهنگیِ تولیدکننده داده‌های ثبتی و غیرثبتی باید نتیجه داده‌های خود را برای تصمیم‌سازی به صحن شورای فرهنگ عمومی بیاورند و کار تجمیع داده و تحلیل اطلاعات برعهده مرکز رصد فرهنگی در استانها است و سمنان اولین استان استقبال‌کننده از راه‌اندازی این مرکز محسوب می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار