آغاز پذیرش بیمار از دی‌ماه در بیمارستان کودکان همدان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: بیمارستان فوق‌تخصصی کودکان اکباتان از ابتدای دی‌ماه با پذیرش بیماران آغاز به کار خواهد کرد. 

دکتر محمدمهدی مجذوبی گفت: به علت عدم آمادگی همه بخش‌های بیمارستان تا زمانی که آماده پذیرش بیمار نباشد، افتتاحی صورت نخواهد گرفت و از ابتدای دی‌ماه با پذیرش بیمار به صورت غیررسمی افتتاح می‌شود و افتتاح رسمی آن توسط رئیس جمهور اتفاق خواهد افتاد.

او گفت: علت اختصاصی شدن این بیمارستان برای کودکان نبود یک مرکز تخصصی برای کودکان بود چرا که بیمارستان بعثت یک مرکز جنرال و محیط و فضاسازی آن متناسب با کودکان نیست و به تدریج بخش‌های مرتبط با کودکان را در این بیمارستان مستقر خواهیم کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه این بیمارستان ۲۷۰ تختخوابی نیاز استان‌های همجوار را هم مرتفع می‌کند، گفت: بیمارستان فوق‌تخصصی کودکان اکباتان تمام بخش‌های تخصصی را دارد به طوری که در آینده بخش دندانپزشکی و مشاوره کودکان هم به آن اضافه خواهد شد.

مجذوبی با اشاره به اینکه با افتتاح این بیمارستان تمام شیفت‌های پرسنل و کادردرمان تنظیم و بیمارگیری نیز در این مرکز آغاز می‌شود، گفت: شاخص تخت بیمارستانی نسبت به جمعیت استان، ۱.۴۴ ارزیابی شده و در کشور نیز عدد ۱.۸۶ است که با این شرایط، همدان برای رسیدن به میانگین کشوری به ۱۰۰۰ تخت بیمارستانی نیاز دارد.

او گفت: دانشگاه از لحاظ خوابگاه دانشجویی در وضعیت خوبی قرار دارد به نحوی که صددرصد دانشجویان غیربومی و متقاضی خوابگاه در بخش خصوصی و دولتی زیر پوشش علوم پزشکی قرار گرفته‌اند و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی همدان در حوزه آموزش نیز از وضعیت مطلوب و تراز عالی را در کشور برخوردار است، گفت: ۱۱ دانشکده و بیش از ۱۴۰ رشته محل در دانشگاه علوم پزشکی فعال است و در حوزه آموزش نیز موفق به رتبه‌بندی کشوری شده‌ایم.

برچسب ها: بیمارستان ، افتتاح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.