در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

امضای تفاهم نامه بین وزارت بهداشت و آموزش و پرورش برای سنجش سلامت دانش آموزان

سرپرست مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت گفت: در زمینه توزیع مکمل بین دانش آموزان برنامه‌هایی اجرا شده‌اند که آن‌ها را تقویت می‌کنیم.

صابر جباری، سرپرست مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت گفت: در بحث سلامت دانش آموزان که از پیش دبستانی تا پایان متوسطه دوم است؛ تفاهم‌نامه ای بین وزارت بهداشت و آموزش و پرورش در زمینه سنجش دانش آموزان و تبادل اطلاعات آن‌ها بین سامانه های دو وزارتخانه منعقد شده است.

او گفت: در زمینه توزیع مکمل ها مانند ویتامین بین دانش آموزان، برنامه هایی اجرا شده اند و الان داریم این گونه اقدامات را در کشور تقویت  می کنیم.

سرپرست مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت بیان کرد: اجرای طرح توزیع مکمل ها در حال ارتقاء بوده تا علاوه بر دانش آموزان، برای مادران باردار و مادران شیرده نیز انجام شود.

جباری ادامه داد: تغذیه و توزیع شیر رایگان بین دانش آموزان با اولویت مناطق محروم از برنامه های مهم وزارت بهداشت است و متولی اصلی این طرح وزارت آموزش و پرورش خواهد بود.

او گفت: توافق خوبی در زمینه بیماری های غیر واگیر، تغذیه و طب سنتی و استفاده بهینه از ظرفیت های موجود برای ارتقای سبک زندگی دانش آموزان انجام شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.