از ابتدای امسال تاکنون انجام گرفته است؛

معاینه فنی ۱۷ هزار و ۸۰ دستگاه ناوگان سنگین در خراسان جنوبی

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال تاکنون معاینه فنی ۱۷ هزار و ۸۰ دستگاه ناوگان سنگین در استان صورت گرفته است.

 حیدری رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: داشتن معاینه فنی یکی از الزامات خودرو‌ها است.

او با بیان اینکه در حال حاضر ۴ مرکز معاینه فنی خودرو‌های سنگین در استان فعالیت دارند، افزود: از ابتدای امسال تاکنون تعداد ۱۷ هزار و ۸۰ دستگاه ماشین آلات سنگین به این مراکز مراجعه کرده‌اند.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای خراسان جنوبی تصریح کرد: در طی این مدت تعداد دستگاه‌های مراجعه کننده به مراکز معاینه فنی استان تعداد ۹ هزار و ۵۳۷ دستگاه خودرو بوده که توانسته‌اند در مرحله اول گواهی معاینه فنی را دریافت کنند.

او  ادامه داد: همچنین در طی این مدت تعداد ۳ هزار و ۱۷۲ خودرو نیز پس از رفع عیوب و نواقص موفق به دریافت گواهی معاینه فنی در استان شدند و تعداد ۴ هزار و ۳۷۱ دستگاه خودرو در آزمون معاینه فنی موفق به اخذ گواهی معاینه فنی نشده‌اند.

حیدری با اشاره به اهداف مراکز معاینه فنی گفت: این مراکز تحت نظارت این اداره کل در شهرستان‌های بیرجند، قاین، طبس و فردوس به منظور دستیابی به اهدافی نظیر ارتقای ایمنی در تردد‌های جاده‌ای، کاهش ترافیک ناشی از نقص فنی خودرو در جاده‌ها و حفظ محیط زیست فعالیت می‌کنند.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای خراسان جنوبی بیان کرد: تمام عملیات مربوط به کنترل وضعیت ناوگان و صدور برگه معاینه فنی به صورت مکانیزه انجام می‌گیرد بنابراین احتمال خطا در آن بسیار کاهش می‌یابد.

حیدری با بیان اینکه در مراکز معاینه فنی استان، علاوه بر بازدید‌های ظاهری از جمله کیفیت آج لاستیک‌ها، شیشه‌ها و آینه‌ها، چراغ‌ها، کمربند ایمنی، کپسول آتش نشانی و موارد ایمنی داخل خودرو، آزمون‌های مکانیزه شامل تست ترمز، لغزش جانبی چرخ‌ها، تست آلایندگی و تست نور نیز صورت می‌گیرد، یادآور شد: بر اساس آیین نامه راهنمایی و رانندگی، تردد وسایل نقلیه فاقد برگ معاینه فنی معتبر ممنوع است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.