افزایش دانش آموزان اتباع خارجی در سال تحصیلی جدید

نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس گفت: حدود ۳۰۰ هزار دانش آموز اتباع خارجی به تعداد دانش آموزان اتباع در ایران اضافه می‌شود

نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس گفت: براساس برخی گزارش‌ها، سال تحصیلی آینده حدود ۳۰۰ هزار دانش‌آموز از اتباع خارجی در انتظار دریافت خدمات تحصیلی در کشور هستند.

مهدی اسماعیلی با اشاره به هزینه ۱۰ هزار میلیارد تومانی سالانه ایران برای دانش‌آموزان اتباع گفت: تعداد قابل توجهی از اتباع کشور‌های همسایه در ایران اسلامی سکونت دارند.

وی افزود: در راستای وظایف راهبردی و منش بشردوستانه ما، شایسته است دانش‌آموزان کشور‌های خارجی که در کشور ما سکونت دارند نیز از تعلیم و تربیت و سوادآموزی محروم نمانند؛ لذا مسئولان کشور و وزارت آموزش و پرورش تحت پوشش بردن این دانش‌آموزان را هم در دستور کار دارد.

پیش از این مسئول کمیته مدارس اتباع خارجی و بین‌المللی شورای‌ عالی آموزش و پرورش ايران گفت  ثبت نام دانش آموزان خارجی به خصوص مهاجرین افغانستانی در مدارس ایران افزایش داشته و به ۶۱۴ هزار نفر رسیده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Romania
ناشناس
۰۶:۰۰ ۲۵ شهريور ۱۴۰۲
متاسفانه جمعیت مناطق روستایی وحاشیه ای شهرهای افغانستان به عوض انکه در شهرهای افغانستان تخلیه شوند. به کمک لابی ها در حال تخلیه شدن در ایران هستندکه کمترین اسیب ان حاشیه نشینی ،فقر ،کودکان کار ،جرم وهزاران معضلات شهروندی را درپی دارد.
آخرین اخبار