دربی اصفهان با دربی پایتخت متفاوت است

بازیکن سابق تیم‌های سپاهان و ذوب‌آهن گفت: دربی این فصل اصفهان، مصاف نیروی جوانی در ذوب‌آهن و نیروی باتجربه‌ها در سپاهان است و قطعا بازی جذابی خواهد شد.

فرشید طالبی بازیکن سابق تیم‌های ذوب‌آهن و سپاهان اصفهان در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، درخصوص دربی نصف‌جهان که قرار است روز جمعه برگزار شود گفت: هفته چهارم است و به‌شدت کسب سه امتیاز برای این دو تیم مهم است، سپاهان با از دست دادن امتیاز پرسپولیس می‌داند که بهترین فرصت است تا از حریف مدعی‌اش فاصله بگیرد. از آن طرف ذوب‌آهن یک تجربه سختی را سال پیش پشت سر گذاشته و باید از امتیاز بازی‌های ابتدایی لیگ استفاده کند.

او ابتدا درباره سبزپوشان اصفهانی صحبت کرد و افزود: ذوب‌آهن در دیدار هفته اول مقابل صنعت‌نفت نمایش خیلی‌خوبی داشت و با وجود پیروزی موقعیت‌های زیاد دیگری هم برای گلزنی به‌وجود آورد، آن‌ها در بازی با استقلال هم انصافا خوب بازی کردند و مالکیت را به‌درستی در جدال برابر استقلال حفظ کردند. تارتار تغییر را ایجاد کرده و در تمامی نقاط شرایط بهتر شده است اما زمان می‌برد تا ذوب‌آهن نیروی جوانی‌اش را به پختگی برساند و از انرژی و انگیزه بازیکنان در جهت نتیجه‌گیری استفاده کند.

بازیکن سابق ذوب‌آهن با اشاره به اینکه این تیم هنوز به زمان نیاز دارد تا در شرایط آرمانی قرار بگیرد خاطرنشان کرد: ساختار دفاعی ذوب‌آهن البته هنوز کاملا شکل نگرفته و رقیبانش می‌توانند از نقاط شکافته‌شده استفاده کنند ذوب‌آهن باید این قضیه را خیلی‌زود برطرف کند و در خط حمله هم هنوز زهردار ظاهر نشده، این تیم کمی بی‌تجربه است و به زمان نیاز دارد. اگر مدافعان ذوب‌آهن فضاهای خالی را نپوشانند سپاهان با آن خط‌حمله قدرتمند می‌تواند کاملا خطرناک باشد.

طالبی ادامه داد: ذوب‌آهن با مدیریت، کادرفنی و بازیکنان جدید در لیگ حاضر است، یک ریزش عجیبی در ذوب‌آهن اتفاق افتاده، تغییراتی که در چندسال اخیر به‌طور زیادی در ذوب‌آهن به‌وجود آمده و تا الان به‌ضرر باشگاه بوده؛ اما به‌نظرم تغییرات امسال تا به‌اینجا به‌سود ذوب‌آهن بوده، یک بازسازی خوبی ایجاد کرده و انگار دیگر رگ غیرت مسئولین باشگاه به‌جوش آمد، چرا که پس از ۲بار فرار از سقوط دیگر با بی‌تفاوتی خبری از بقا نخواهد بود.

او که سابقه بازی در سمت طلایی‌رنگ اصفهان را نیز دارد درباره سپاهان گفت: سپاهان به‌وسیله مدیریت جدیدش آجرهای دیوار ریخته‌شده را مجددا بنا کرد، یک شرایط فوق‌العاده‌ای ایجاد شده و هر روز یک تغییر رو به جلو از این تیم مشاهده می‌کنیم. از لحاظ تاکتیکی و آرمانی کاملا مهیا شده تا به روزهای قهرمانی برگردد.

بازیکن سابق تیم‌ملی با تمجید از سبک بازی سپاهانِ نویدکیا اظهار داشت: تفکر محرم فوتبال مالکانه است، به‌همین دلیل از ریگی استفاده می‌کند و روی دست او بازیکنان وینگر خیلی خوبی دارند، دانیال اسماعیلی‌فر و امید نورافکن باتوجه به سبک تاکتیکی محرم یک فوتبال اروپایی را به‌نمایش می‌گذارند، اجازه نمی‌دهد مهاجمانش ایستا کار کنند و این نشان می‌دهد سپاهان پلن‌های مختلفی برای گلزنی دارد.

طالبی با تاکید بر اینکه دربی نصف‌جهان یک تفاوت مشهودی با سایر دربی‌ها دارد افزود: دربی‌های اصفهان یک تفاوت کاملا ویژه با دربی‌های دیگر مانند دربی پایتخت دارد، معمولا تیم‌هایی که در شرایط نرمالی هستند وزنه بازی به سمت‌شان سنگینی می‌کند، به‌طور مثال دربی تهران را نمی‌توان تشخیص داد باتوجه به شرایط بهتر و بدتر تیم‌ها کدام تیم برنده خواهد شد اما در اصفهان می‌توانیم بر حسب آمار و شرایط تیم‌ها نظر دهیم.

او در پایان با تعریفی از تقابل جوان‌ها و باتجربه‌ها در دو تیم درخصوص این بازی مهم گفت: این دربی جدال نیروی جوان در تقابل با نیروی تجربه است، ذوب‌آهن از نو ساخته شده تا به روزهای خوب برگردد و سپاهان بعد از موفقیت در تمامی جهات برای قهرمانی گام برداشته است. شک ندارم تارتار و نویدکیا با آنالیز منطقی و حساب‌شده بازیکنانشان را روانه این جدال خواهند کرد. هفته چهارم برای این دربی خیلی‌زود بود اما باز هم شاهد یک جدال تاکتیکی زیبایی خواهیم بود.

انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.