رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور:

نزدیک به ۲۰ درصد مدارس کشور نیاز به بازسازی دارند

رخشانی مهر گفت: ۱۹.۵درصد مدارس کشور نیازمند تخریب و بازسازی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، رخشانی مهر رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور  در مراسم تجلیل از خیرین مدرسه ساز شهرستان مراغه گفت: سال ۱۳۹۸ مدارس خشت و گلی را جمع آوری کردیم و امروز مدارس نیازمند تخریب و بازسازی و مقاوم سازی در کشور از ۳۰ درصد به ۱۹.۵ درصد کاهش یافته که سهم مدارس تخریبی از آن فقط هفت درصد است.

او اضافه کرد: امسال ۲ هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان برای تخریب و بازسازی مدارس کشور تخصیص یافته است.

معاون عمرانی وزیر آموزش پرورش خاطرنشان کرد: اعتبارات نوسازی مدارس در سال ۱۳۹۲ حدود ۳.۵ درصد اعتبارات عمرانی کل کشور بود که این سهم در بودجه سال ۱۴۰۰ به ۷.۵ درصد رسیده است.

او افزایش سهم این سازمان از اعتبارات عمرانی کشور را باعث سرعت بخشی بیشتر به توسعه زیرساخت‌های آموزشی ارزیابی کرد و گفت: اعتبارات عمرانی سازمان نوسازی مدارس کشور طی سال‌های اخیر رشد مطلوبی داشت و در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۱۳۹۲ بیش از ۱۰ برابر شد و متناسب با این رشد نیز طرح‌های نیمه تمام زیادی تکمیل و تحویل شد.

او با بیان اینکه خیران نیز برای تخریب و نوسازی مدارس کشور ۳ هزار میلیارد تومان مشارکت و تعهد کردند خاطرنشان کرد: تخریب و نوسازی مدارس کشور با مشارکت خوب خیران سرعت بیشتری گرفته است.

رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور گفت: میانگین تخریب و بازسازی مدارس فرسوده در کشور از ۱۲ سال در سال‌های قبل به کمتر از پنج سال رسیده است.

 علیزاده نماینده مردم مراغه در مجلس شورای اسلامی هم در این مراسم گفت: در مراغه ۵۰ مدرسه با عمر بالای ۴۰ سال نیازمند تخریب و بازسازی است.

 علیزاده افزود: در  شهرستان مراغه ۲۴ روستا فاقد مدرسه یا دارای مدارس کانکسی است.

در سفر یک روز رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور در مراغه کلنگ ساخت مدرسه شش کلاسه خانم صغری نبئی به زمین زده شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.