رونمایی از مجهزترین دستگاه‌های سی تی اسکن در ماهشهر

یکی از مجهزترین دستگاه‌های سی تی اسکن استان خوزستان در بندر ماهشهر با سرمایه گذاری بخش خصوصی به بهره برداری رسید.

حبیب آقاجری نماینده بندر ماهشهر، امیدیه و هندیجان در مجلس شورای اسلامی در حاشیه آیین بهره برداری از دستگاه سی تی اسکن در بندر ماهشهر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: اقدام‌های خوبی در جهت تامین تجهیزات لازم برای مردم منطقه صورت گرفته و در چند ماه گذشته با پیگیری‌هایی که انجام دادیم، مجوز خریداری و نصب ۳ دستگاه سی تی اسکن برای تجهیز بیمارستان‌های بندر ماهشهر گرفته شد.

او با با بیان اینکه یکی از این دستگاه‌ها با سرمایه گذاری بخش خصوصی امروز در مرکز تصویربرداری امام حسن مجتبی (ع) به بهره برداری رسید و سی تی اسن بیمارستان حاجیه نرگس معرفی نیز در حال نصب است، افزود: یک دستگاه سی تی اسکن برای بیمارستان امام موسی کاظم (ع) بندر ماهشهر اختصاص داده شده و در حال طی کردن فرآیند اداری جهت نصب است، همچنین در چند روز آینده، آزمایشگاه تست مولکولی پی. سی. آر بیمارستان نفت بندر ماهشهر نیز به بهره برداری خواهد رسید.

آقاجری با تقدیر از همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: دستگاه سی تی اسکن امام رضا (ع) امیدیه نیز در حال نصب است و پیگیر تجهیز بخش سی. سی. یو و اتاق عمل بیمارستان شهدای شهرستان هندیجان هستیم، همچنین برای احداث بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی، با پیگیری‌هایی که انجام دادیم، ظرفیت تخت‌های بیمارستانی آن را به ۳۲۷ تخت افزایش دادیم.

این مقام مسئول ادامه داد: در ۵ سال اخیر هیچگونه اعتباری برای تکمیل این بیمارستان تخصیص داده نشده بود که با پیگیری‌های انجام شده، در کمیسیون تلفیق مجلس ۴۵ میلیارد تومان تخصیص اعتبار شد، همچنین ۲۰ میلیارد تومان نیز از اعتبارات استانی برای این پروژه اختصاص یافت.

فریدون بندری سرپرست فرمانداری بندر ماهشهر نیز در این آیین بیان کرد: امروز یکی از پیشرفته‌ترین دستگاه‌های سی تی اسکن در استان خوزستان با همت بخش خصوصی با اعتبار۴۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید و با قراردادی که میان بخش خصوصی و بیمه‌ها منعقد شده، این دستگاه علاوه بر خدمات دهی با تعرفه آزاد، با تعرفه دولتی نیز به بیماران خدمات رسانی می‌کند.

وی افزود: این نوید را به مردم منطقه و شهرستان بندر ماهشهر می‌دهیم که آزمایشگاه تشخیص مولکولی پی. سی. آر که سرعت تشخیص بیماری کرونا را افزایش می‌دهد، با پیگیری‌های نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی و با همکاری و همراهی صنایع پتروشیمی تجهیز شده و به زودی افتتاح می‌شود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۳ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۰
چرا نماینده بندر امام خمینی و ماهشهر, برای تامین تجهیزانی مثل سی تی اسکن تلاش میکنه اما هنوز شهر بندر امام خمینی با این همه کارخانه و بندر فاقد بیمارستان با امکانات مناسب است؟
چرا به شهر بندرذامام بی توجهی میشود؟