۱۴۹ زمین چمن مصنوعی مینی فوتبال در سیستان و بلوچستان راه‌اندازی شد

مدیر کل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان گفت: ۱۴۹ زمین چمن مصنوعی مینی فوتبال با حمایت وزارت ورزش و جوانان در چند سال اخیر در این استان ساخته و راه‌اندازی شده است.

ادهم کردزابلی مدیر کل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: گستره هر یک از این زمین‌های چمن مصنوعی یکهزار و ۳۵۰ مترمربع است.

او  ادامه داد: در سال‌های اخیر دولت تدبیر و امید به توسعه ورزش در سیستان و بلوچستان توجه ویژه داشته به طوریکه افزایش قابل توجه زمین‌های چمن مصنوعی و خانه‌های ورزش روستایی گواه این مطلب است.

مدیر کل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان گفت: علاوه بر زمین های چمن مصنوعی در سالهای اخیر شاهد راه اندازی۳۲۷ خانه ورزش روستایی و هفت سالن چندمنظوره در سراسر استان افتتاح و بهره برداری شده است.

کرد ادامه داد: هم اینک ۱۳۴ سالن چندمنظوره ورزشی، ۹ استادیوم فوتبال، ۱۲ استخر شنا و سه جاده سلامت در سیستان و بلوچستان موجود و در حال استفاده علاقه‌مندان ورزشی استان است.

او  ادامه داد: برای توسعه فضای ورزشی در سیستان و بلوچستان و افزایش سرانه فضای ورزشی، ساخت خانه کبدی و کشتی در زابل، سالن چهار هزار و ۵۰۰ نفری در زاهدان شروع شده و تا پایان سال به بهره برداری می رسد.

مدیر کل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان گفت: همچنین هم اینک هفت ورزشگاه فوتبال، ۱۸ سالن چند منظوره ورزشی، یک استخر شنا، ۵۰ زمین چمن مصنوعی، ۲ جاده سلامت و ۱۱ سالن تخصصی ( سالن های کبدی چهار هزار و ۵۰۰ نفری ، کشتی زابل، ۲ هزار نفری چابهار، کشتی ۱۷شهریور زاهدان و ۶ رشته ورزشی )، ۲۰ خانه جوان و پنج گود زورخانه در سراسر استان در حال احداث است.

او  بیان کرد: با توجه به ظرفیت های موجود در شهرستان های سراسر استان و بویژه مناطق بکر و سواحل زیبا در چابهار و کنارک سیستان و بلوچستان به زمین های استاندارد ورزشهای ساحلی نیاز داریم تا قهرمانان ملی کشف و شکوفا شوند.

کرد افزود: جهش چشم گیر پروژه های حوزه ورزش و جوانان استان با حمایت های وزارت ورزش و جوانان، مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، استانداری ، سازمان برنامه و بودجه ، فرمانداران، و سایر مجموعه ها باعث شده تا فضاهای ورزشی قابل توجهی برای ورزشکاران و جوانان شمال تا جنوب استان فراهم شود.

مدیر کل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: تاکنون ۱۹۶ سمن دارای مجوز، ۶ مرکز مشاوره ازدواج و ۱۰خانه جوانان در سراسر استان موجود و فعال است.

 هم‌اینک افزون بر ۴۶ هزار ورزشکار سازمان یافته در قالب حدود ۵۰ هیات استانی و ۵۰۰ هیات شهرستانی در سیستان و بلوچستان مشغول فعالیت هستند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار