مدیرعامل شرکت توانیر خبر داد؛

صرفه جویی۱۰۰مگاواتی برق با جمع آوری ۴۵ هزار دستگاه ماینر غیرمجاز

متولی‌زاده گفت: بیش از ۴۵ هزار دستگاه استخراج غیر مجاز رمز ارز جمع آوری شد که صرفه جویی۱۰۰مگاواتی برق را به همراه دارد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شرکت توانیر، محمدحسن متولی زاده، مدیرعامل توانیر در جلسه ستاد مدیریت سوخت نیروگاه ها، صنایع و مدیریت مصرف انرژی (برق و گاز کشور) از جمع آوری بیش از ۴۵ هزار دستگاه استخراج رمز ارز که افراد به صورت غیرمجاز به این کار اقدام کرده بودند، خبر داد.

وی افزود: این تعداد ماینر غیرمجاز که در روز‌های گذشته شناسایی شده بودند، همزمان با اجرای برنامه سراسری تعدیل روشنایی و اصلاح انشعاب و رمز ارزها، جمع آوری شد.

مدیرعامل توانیر مصرف برق این دستگاه‌های غیرمجاز رمز ارز را نزدیک به ۱۰۰ مگاوات عنوان کرد و گفت: مجموع مصارف کاهش یافته معادل مصرف یک شهر با جمعیت بیش از نیم میلیون نفری بود.

او افزود: در حالی که ما از همه مشترکان می‌خواهیم مصرف خود را حتی در حد خاموش کردن یک لامپ اضافه کم کنند، اجازه نخواهیم داد عده‌ای با سوءاستفاده، باعث ناپایداری در شبکه برق شده و احتمال بروز خاموشی را افزایش دهند.

متولی زاده ادامه داد: در مجموع در دو روز گذشته با اقدامات انجام شده نه تنها به تعدیل روشنایی معابر اقدام شده است، بلکه سعی در اجرای برنامه‌های جدیدی در حوزه مدیریت بار داشته‌ایم. ما روزانه باید ۱۰۰ هزار مگاوات ساعت را مدیریت کنیم تا دچار خاموشی نشویم.

وی از شرکت‌های برق سراسر کشور خواست که هماهنگی‌ها با صنایع را افزایش دهند.

به گفته این مقام مسئول ما حتی راضی به خاموشی دادن به میزان یک کیلووات به مردم نیستیم و در این شرایط همه صنایع و مشترکان را همکار خودمان می‌دانیم و همان طور که در تابستان همکاری خوبی داشتیم، امیدواریم این روند در فصل جاری هم با توجه به محدودیت‌ها ادامه یابد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار