جمع آوری ۱۲۶ کالای غیر استاندارد در قزوین

مدیرکل استاندارد استان قزوین از شناسایی و جمع‌آوری ۱۲۶ فقره کالای غیر استاندارد از ابتدای امسال در سطح بازار خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، سیروس صارمی مدیرکل استاندارد استان قزوین از شناسایی و جمع‌آوری ۱۲۶ فقره کالای غیر استاندارد از ابتدای امسال در سطح بازار خبر داد و گفت: بیشترین کالا‌های غیر استاندارد شناسایی شده در حوزه مواد غذایی بوده است.

صارمی افزود: در این مدت همچنین پنج فقره جعل استاندارد بر روی کالا‌ها در حین بازرسی کارشناسان اداره کل استاندارد از واحد‌های صنفی و بازار قزوین شناسایی شد و پرونده متخلفان برای رسیدگی به جرم ارتکابی به دستگاه قضا ارسال شده است.

صارمی افزود: این کالا‌ها شامل مایع سفید کننده وایت و مرجان، مایع زعفران سارای چاشنی، سیم بند تخت بابل و هواکش ایران خزر فن بوده است.

وی بیان کرد: بر اساس تبصره ماده ۷۵۶ قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۹۲ هر کسی تعمداً و بدون داشتن مستندات و مجوز رسمی داخلی و بین الملی و به منظور القای شبهه در کیفیت تولیدات و خدمات از نام و علائم استاندارد ملی یا بین الملی استفاده نماید به حداکثر مجازات مقرر در این ماده محکوم خواهد شد.

این مسئول از شهروندان خواست در صورت مشاهده موارد مشابه مراتب را با شماره تلفن ۱۵۱۷ و یا با سامانه پیامکی ۱۰۰۰۰۰۱۵۱۷ به این اداره کل گزارش کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.