درمان رایگان اتباع خارجی مبتلا به کرونا در فارس

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: تاکنون هیچ مورد مثبت ابتلای اتباع خارجی به کرونا در استان درمان آن‌ها به صورت رایگان انجام می‌شو. د.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سید احمد احمدی‌زاده معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس بیان کرد: به منظور اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی به اتباع بیگانه در استان، تاکنون ۷۶ هزار پیامک با محتوای آموزشی و همچنین تاکید بر لزوم در خانه ماندن برای اتباع خارجی دارای کارت آمایش، شرکت کنندگان در طرح سرشماری اتباع و خانوار‌های غیرمجاز دارای دانش‌آموز مجاز ارسال شده است.

او، تصریح کرد: روند صدور برگ تردد درون و برون استانی برای اتباع دارای کارت آمایش نیز متوقف شده و میهمان شهر‌های شهید دستغیب جهرم و شهید بهشتی سروستان نیز به طور منظم و روزانه ضدعفونی می‌شوند.

احمدی زاده ادامه داد: خط کارگاه تولیدی البسه در میهمان شهر شهید بهشتی سروستان نیز به تولید ماسک تغییر یافته و در حال حاضر حدود ۲۰۰ هزار ماسک در این واحد تولید و با قیمت نازل در بین اتباع توزیع شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس افزود: همچنین با پیگیری و رایزنی با دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل متحد برای پناهندگان در شیراز، کمک‌های نقدی و غیرنقدی به تعدادی از خانوار‌های آسیب‌پذیر اتباع خارجی که دارای مشکلات معیشتی شدید هستند داده شده است.

او، تعداد اتباع خارجی مجاز استان فارس را حدود ۲۰۰ هزار نفر برشمرد و اضافه کرد: بر اساس هماهنگی انجام شده با بیمه سلامت استان، دفترچه‌های بیمه سلامت اتباع خارجی که اعتبار آن‌ها پایان یافته بدون مراجعه به دفاتر پیشخوان تا پایان اردیبهشت ۹۹ تمدید اعتبار شده‌اند و مراکز درمانی هم ملزم به ارائه خدمات درمانی به صاحبان دفترچه‌ها هستند.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار