پیش بینی برداشت ۴۰۰ تن گیلاس از باغات محلات

رئیس جهاد کشاورزی محلات از پیش بینی برداشت ۴۰۰ تن گیلاس از باغات این شهرستان خبرداد.

جعفری رئیس جهاد کشاورزی شهرستان محلات  در گفت و گو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، با اشاره به برداشت محصول گیلاس گفت:پیش بینی می‌شود ۴۰۰ تن محصول گیلاس از باغات گیلاس شهرستان محلات برداشت شود که بیشتر به صورت مصرف تازه خوری به میادین میوه و تره بار شهر‌های اراک، قم و اصفهان ارسال می‌شود.

جعفری افزود: سطح کل باغات شهرستان محلات بالغ بر هزارو ۸۲۶ هکتار است که بیش از هزارو۵۰۰ هکتار آن بارده است و ۲۵۰ هکتار آن به صورت نهال می‌باشد که در سال‌های آینده به بار می‌نشیند و از این مقدار ۵۵ هکتار سطح زیر کشت گیلاس داریم که ۴۴ هکتار آن بارده است و۱۰ هکتار آن به صورت نهال است.

وی اضافه کرد: یکی از بحث‌های که در محصول باغی وجود دارد ایجاد ارزش افزوده است که از تولیدکنندگان و باغداران درخواست می‌شود به منظور افزایش بهره وری در ایجاد ارزش افزوده محصولات باغی مشارکت کنند.

کمک به احداث صنایع تبدیلی

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان محلات بیان کرد: ما هم در خصوص احداث صنایع تبدیلی این محصول هر کمکی که نیاز باشد خواهیم کرد و برای کوتاه کردن دست واسطه‌ها و افزایش درآمد بهره برداران موافقت اصولی، پروانه تاسیس و تسهیلات را در اختیار آن‌ها خواهیم گذاشت.

برداشت محصول گیلاس که از اواخر خرداد ماه از باغات سطح زیر کشت گیلاس در شهرستان محلات شروع شده تا پایان تیرماه ادامه خواهد داشت.

لازم به ذکر است از جمله مشکلات باغداران درخواست کود و سم به موقع جهت استفاده در این محصول می‌باشد و همچنین آزار و خسارت حیوانات موذی نیز از دیگر مشکلاتی است که باغداران مطرح می‌کنند.

پیش بینی برداشت ۴۰۰ تن گیلاس از باغات محلات

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.