نماینده ولی فقیه در استان همدان:

ضرورت توجه به مسائل اخلاقی و فرهنگی در شهر

نماینده ولی فقیه در استان همدان بیان کرد: شهرداری و شورای اسلامی شهر در کنار خدمات مادی باید خدمات معنوی، اخلاقی و رفتاری هم داشته باشند

ضرورت توجه به مسائل اخلاقی و فرهنگی در شهر به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ آیت‌ا... غیاث‌الدین طه‌محمدی  نماینده ولی فقیه در استان همدان هم با بیان اینکه شهرداری و شورای اسلامی شهر در کنار خدمات مادی باید خدمات معنوی، اخلاقی و رفتاری هم داشته باشند به شهردار همدان سفارش کرد: ما اگر یک درصد به مسائل عمرانی می‌پردازیم باید 90 درصد به مسائل اخلاقی و فرهنگی بپردازیم.

آیت‌ا... غیاث‌الدین طه‌محمدی افزود: بزرگ‌ترین مسؤولیت شهرداری احیای فرهنگ خدایی و تربیت انسان‌های متعالی است.

وی بیان کرد: اگر خیابان‌ها را با طلا فرش کنیم اما مردم وضعیت نگران کننده‌ای داشته باشند نمی‌توان نام آن را شهر گذاشت و همه زحمات بی نتیجه خواهد بود.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: هر انسانی در کنار وظایف زندگی در آبادانی این کره خاکی نیز باید نقشی داشته باشد و عمران در فرهنگ ما به ساخت و ساز معنا شده اما عمران به این معنا نیست بلکه ملاک و معیار شهر بودن، یک تمدن بسیار قوی مطابق با فطرت و خواسته خداوند است.

وی با تأکید بر اینکه اجرای این پروژه‌ها جزء نخستین وظایف هر شهردار و شورایی است عنوان کرد:‌ در خصوص دولت نیز همین است اما نخستین وظیفه هر دولت احیای فرهنگ خدایی، دین و فضیلت‌هاست.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی هم با گرامیداشت یاد و خاطره 8 هزار شهید سرافراز استان گفت: کار بزرگی را امروز شاهد هستیم که آغاز عملیات اجرایی 200 پروژه نتیجه همدلی شورای اسلامی شهر و شهرداری است.

امیر خجسته افزود:‌ همدلی، وحدت و هم‌افزایی همدان در کشور الگو شده است و این وحدت باعث می‌شود کارهای به دور از حاشیه انجام شود و نتیجه‌ای جز اشتغال و ایجاد امید در بین شهروندان نخواهد داشت.

خجسته اظهار کرد: انجام 300 هزار تن آسفالت‌ریزی به عنوان یک انقلاب خوب در ‌شهر است و نشان از کار جهادی شهردار همدان دارد.

وی با اشاره به گردشگری و فواید آن برای استان خاطرنشان کرد:‌ نوروز امسال یک میلیون و 300 هزار نفر به همدان آمدند و به لطف خدا این استان و این شهر جایگاه خود را پیدا کرده است و باید کار فرهنگی را به عنوان یک وظیفه دینی و شرعی در دستور کار قرار دهیم و همه از بسیج، معتمدان، دانشگاهیان و همه دستگاه‌ها باید ورود پیدا کنند.

خجسته در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری دو رویداد بزرگ گردشگری اشاره و خاطرنشان کرد:‌ بدون شک یک تحول بزرگ در همدانی با 7 هزار سال قدمت و 1800 اثر تاریخی شاهد خواهیم بود و باید این روند ادامه‌دار باشد.

دیگر نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی هم با بیان اینکه این روزها با سرعت بالایی همدان در حال پیدا کردن جایگاه واقعی خود است از همه کسانی که به دنبال این جایگاه هستند قدردانی کرد.

حمیدرضا حاجی بابایی افزود: باید هر چه سریعتر کلنگ‌زنی حلقه سوم شهر آغاز شود و باید دیدگاهمان را به شهر همدان وسیع‌تر کنیم و اگر بخواهیم سبزینه و زیبایی حریم این شهر حفظ شود نیازمند ایجاد حلقه سوم هستیم و باید بدانیم که اجرای این طرح باعث ایجاد نظم خواهد شد.

حاجی‌بابایی اظهار کرد: شهرداری همدان در جلسات کلان‌شهرهای کشور حضور دارد و این افتخاری است که در جمع شهرداران کلان‌شهرها حضور پیدا می‌کند. وی با تأکید بر اینکه باید از داشته‌های این کهن دیار استفاده کنیم گفت:‌ همدان نخستین پایتخت بوده و ما به یک همدان بزرگ می‌اندیشیم.

وی همچنین با بیان اینکه روستای ابرو و سد اکباتان از خیابان‌های شهر همدان است؛ چرا که ما یک کلان شهر هستیم افزود: راه برگشت از گنجنامه و امامزاده محسن(ع) باید به زودی کار آن آغاز شود و امسال یک سالی پررونق در استان خواهیم داشت.

نماینده مردم همدان و فامنین در خانه ملت اظهار کرد:‌ افتتاح مرحله یک پارک علم و فناوری، آغاز عملیات اجرایی بیمارستان هزار تختخوابی و پردیس سینمایی امسال شروع خواهد شد. وی در ادامه افزود:‌ امسال پروژه تالار 5 هزار نفری شهر همدان را آغاز خواهیم کرد و مناقصه آن انجام شده است و نیز در شهر همدان ساختمان و سالن ورزش‌های باستانی و زورخانه را خواهیم داشت.

برقی‌کردن راه‌آهن همدان- تهران، ایجاد راه‌آهن همدان- ملایر و همدان بیجار و آب‌رسانی به شهر همدان و نیز ساخت پالایشگاه و ایجاد دو استخر پیشرفته برای فرهنگیان و... از دیگر طرح‌هایی بود که حاجی بابایی به آن اشاره کرد.

استاندار همدان هم در این مراسم گفت: کارهایی از قبل و چندین سال قبل مانده که با وحدت در دستگاه‌های اجرایی، نمایندگان و پشتیبانی خوب مردم استان انجام می‌دهیم.

محمدناصر نیکبخت با بیان اینکه با تمام قوا، با دلگرمی و آمادگی بسیار ضروری و قابل دسترسی آمادگی داریم تمام برنامه‌های اجرایی استان را به خوبی انجام دهیم، گفت: برنامه‌های بسیار خوب به ویژه دو رویداد 2018 در شهریورماه و آبان ماه برای معرفی همدان به دنیا داریم.

استاندار همدان با تأکید بر اینکه این دو رویداد بر روی آنتن‌های ملی، قاره‌ای و بین‌المللی قرار می‌گیرد، گفت: شایسته است برای این سرزمین که ارزشمند است و تاریخ بلند و بی‌بدیلی در دنیا دارد و نخستین شهر ایجاد شده در دنیاست و تمدن و مدنیت را ایجاد کرده، می‌طلبد برای مردمانش صادقانه خدمت کرد.

وی با بیان اینکه 400 میلیارد تومان در قالب 200 پروژه برای شهر همدان بسیار ارزشمند است، افزود: اجرای این پروژه‌ها به طور قطع، ایجاد اشتغال فصلی و دائمی را به دنبال خواهد داشت.

نیکبخت خطاب به شهردار همدان گفت: شما شانس خدمت بسیار خوبی دارید، زمانی شهردار شدید که در سال 2018 رویدادهای بزرگ در همدان برگزار می‌شود و استاندار حرف شنوی دارید، زمانی شهردار شدید که تا امروز اختلافی در شورا مشهود نیست و نماینده‌ها به کمک آمده‌اند و همه شرایط مهیاست آنچه که باید و شایسته است انجام دهید.

وی با بیان اینکه بابت توانایی، ذوق و دلسوزی شهردار دلم قرص است، ادامه داد: پیگیری‌های شهردار قابل تحسین است و برنامه‌های درستی در دست اقدام است و همه سازمان‌ها و دستگاه‌ها نیز باید کمک کنند.

استاندار همدان در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به شهردار همدان در زمینه بهسازی بلوار ارم، گفت: "آقای صوفی گفتید تا 6 ماه دیگر بهسازی بلوار ارم تمام می‌شود، چه تاریخی را در تقویم خود ثبت کنم"،‌که شهردار همدان قول داد این پروژه تا پایان شهریور ماه به پایان برسد.

وی همچنین یادآور شد: در توزیع اعتبارات کمک ویژه‌ای به شهرداری همدان داشته‌ام که صلاح نیست اکنون بازگو کنم چه کمکی بوده؛ چراکه ممکن است مورد اعتراض دیگران قرار گیرد.

نیکبخت اظهار کرد: به شهردار گفته‌ام هرچه برای پروژه‌ها کمبود اعتبار داشتید از استانداری بخواهید.

وی با تأکید بر اینکه در رویدادهای همدان 2018 پیشانی کشور، همدان است، گفت: دنیا در این رویدادها همدان را می‌بیند و ایران را بر مبنای آنچه در همدان دیده تفسیر می‌کند، هرچه امسال در همدان هزینه کنیم برای کشور هزینه کرده‌ایم.

در پایان مراسم استاندار و مسوؤلان به همراه حاضران با اتوبوس‌های گردشگری به سمت بلوار ارم و آغاز عملیات بهسازی این بلوار و سپس به حیدره رفتند تا آغاز عملیات اجرایی این دو طرح را به صورت نمادین آغاز کنند.

همچنین شروع عملیات اجرایی بهسازی بلوارهای ارم و جوان، شروع عملیات اجرایی پارک 100 هکتاری ولایت، عملیات اجرایی و تکمیل تقاطع غدیر، برداشت و لکه‌گیری و روکش آسفالت به میزان 300 هزار تن در سطح معابر شهر، شروع عملیات اجرایی 25 پارک در نقاط مختلف شهر، تملک و ساماندهی ورودی‌های شهر، ساخت سرویس‌های بهداشتی مورد نیاز در شهر و شروع عملیات اجرایی پیاده‌روهای شهر از جمله این پروژه‌هاست.

شروع عملیات بازسازی محله کبابیان، تملک و بازگشایی معابر شهر، دیوارکشی و پوشش رودخانه‌های سطح شهر، شروع عملیات اجرایی ساخت پارکینگ‌های طبقاتی در شهر، شروع عملیات اجرایی توسعه سایت دفن بهداشتی زباله، تجهیز ناوگان موتوری شهرداری همدان، مطالعه امکان‌سنجی راه برگشت گنجنامه، شروع مطالعه و طراحی پارک 250 هکتاری اکباتان و مطالعه به منظور اجرای تقاطع میدان 13 آبان(پیشاهنگی) به عنوان پروژه‌های شاخص در آغاز عملیات اجرایی 200 پروژه شهرداری همدان است.

انتهای پیام/د.ا

مسائل اخلاقی و فرهنگی در اولویت شهرداری همدان باشد

برچسب ها: شهرداری ، شواری شهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.