سرمایه گذاری تنها راه ایجاد اشتغال در شهرستان اهر

نماینده مردم شهرستان های اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی گفت: تنها راه ایجاد اشتغال در شهرستان اهر سرمایه گذاری است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛بیت الله عبدالهی نماینده مردم شهرستان های اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی در دیدار با اهالی محله شله بران اهر، گفت: اصلی‌ترین مشکل در شهرستان اهر بیکاری جوانان و به خصوص تحصیل کردگان دانشگاهی می باشد که نسبت به سایر شهرستان‌ها درصد بیکاری جوانان در این شهرستان بیشتر بوده که تنها راه برای ایجاد اشتغال در شهرستان اهر سرمایه گذاری و حمایت از سرمایه گذاران است.

وی یکی از موانع اصلی توسعه منطقه ارسباران و به‌خصوص شهرستان‌های اهر و هریس را عدم تکمیل بزرگراه اهر – هریس – تبریز عنوان کرد و افزود: اگر بزرگراه اهر – هریس – تبریز تکمیل نشود توسعه های آنچنانی در منطقه در بخش های مختلف از جمله گردشگری نخواهد بود و همچنین سرمایه گذاران نیز رغبتی برای سرمایه گذاری نخواهند داشت.

عبدالهی گفت: از ادارات خدمات رسان و به خصوص شهرداری اهر انتظار داریم در ارایه خدمات در نقاط مختلف شهر اهر و به خصوص حاشیه های شهر تلاش های بیشتری نمایند و اگر هم احیاناً در ارایه خدمات شهری پیگیری های هم باید صورت گیرد آماده پیگیری هستیم.

در این دیدار فرماندار شهرستان اهر نیز گفت: ایجاد امکانات فرهنگی، ورزشی و هنری و سایر خدمات رفاهی در تمامی سطح شهر اهر و به خصوص محلات حاشیه ای از اولویت هاست.

زاهد محمودی گفت: دولت در راستای سامان‌دهی به سکونتگاه‌های غیررسمی و حاشیه‌نشینی، طرح بازآفرینی شهری را در کشور اجرا می‌کند که شهر اهر نیز جزء شهرهایی است که ستاد بازآفرینی در آن فعال است.

وی با بیان اینکه در شهر اهر 7 منطقه حاشیه‌نشین و سکونتگاه‌های غیررسمی وجود دارد که منطقه شله بران یکی از این مناطق است افزود: طرح مطالعاتی ساماندهی این مناطق به اتمام رسیده و منتظر اجرای برنامه‌ها هستیم.

 

انتهای پیام/ش

بیکاری جوانان اصلی‌ترین مشکل در شهرستان اهر

برچسب ها: اشتغال ، بیکاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.