کاهش نرخ بیکاری استان قزوین

معاون اقتصادی استاندار قزوین گفت: طبق اعلام مرکز آمار ایران، نرخ بیکاری در استان قزوین یک و هشت دهم درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ منوچهر حبیبی معاون اقتصادی استاندار در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال افزود: نرخ بیکاری استان به ۱۰ و یک دهم درصد رسیده که از میانگین کشوری نیز پایین‌تر است.

معاون اقتصادی استاندار در ادامه با گلایه از عملکرد برخی دستگاه‌ها درباره تسهیلات اشتغال فراگیر و روستایی، افزود: دستگاه‌ها باید همه پای کار باشند و پرونده‌ها را تسریع کنند، هرچند تاکنون حجم پرونده‌های وارده رضایت بخش نیست.

حبیبی با بیان اینکه عملکرد شهرستان‌ها در این زمینه قابل دفاع نیست، گفت: خروجی ثبت نام‌ها متناسب با توقعات دولت و مدیریت ارشد نیست و کارگروه‌های شهرستانی باید جدیت بیشتری داشته باشند.

وی تاکید کرد: دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌ها باید به طور جدی عملیاتی شود و اصول کلی برای ادامه مسیر، همین بخشنامه هاست.

معاون استاندار گفت: تقاضا‌ها برای استفاده از تسهیلات اشتغال روستایی باید در چارچوب رسته‌های اعلام شده باشد و در نهایت به تولید و اشتغال منجر شود.

حبیبی افزود: خارج از ۱۵ رسته اعلامی حق نداریم ثبت نام کنیم و زمان برای بررسی پرونده‌ها نیز باید کاهش پیدا کند.

انتهای پیام/

برگزاری جلسه کارگروه اشتغال در قزوین

برچسب ها: اشتغال ، بیکاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۰۷:۵۹ ۰۹ اسفند ۱۳۹۶
با سلام و احترام
کاهش نرخ بیکاری استان به دنبال تعطیلی واحدهای تولیدی و صنعتی و تعدیل نیروی کار اونها اتفاق افتاده؟ یا اینکه قراردادهای پیمانکاری هم جزء شغل حساب میشه؟؟؟؟؟؟