معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان خبر داد

اجرای طرح آموزشی "تالاب ها برای زندگی" در 22 آموزشگاه استان همدان

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان همدان از اجرای طرح آموزشی "تالاب ها برای زندگی" در 22 آموزشگاه استان با همکاری محیط زیست خبر داد.

اجرای طرح آموزشی به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛  عبداله جعفری معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان همدان با اعلام این خبر، اظهار کرد: این طرح با توجه به نام‌گذاری روز 13 بهمن ماه به عنوان روز جهانی تالاب ها و به منظور بیان اهمیت تالاب ها در ذخیره منابع آب های زیر زمینی و همچنین کارکرد و عوامل تهدید و نابودی تالاب ها برگزار می گردد.

 جعفری  با اشاره به نقش آموزش و پرورش در فرهنگ سازی و نحوه  استفاده  صحیح از منابع آب های زیر رمینی، تصریح کرد: تالاب ها جزو منابع تأمین کننده  آب برای سفره های زیر زمینی و چاه ها هستند که در صورت نابودی تالاب ها تغذیه سفره های آب زیر زمینی متوقف و چاه ها به تدریج خشک می شوند.

  وی ابراز امیدواری کرد: با اجرای این طرح ضمن ارتقای سطح آگاهی، مسوولیت پذیری و مشارکت دانش آموزان قدمی هرچند کوچک در راستای حفظ محیط زیست برداشته شود.

جعفری خاطرنشان کرد: این طرح ابتکاری توسط اداره کل محیط زیست استان از تاریخ 13 بهمن (روز جهانی تالاب ها) آغاز شده و تا 15 اسفند (روز درختکاری) در مدارس منتخب  ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/ص.ف

اجرای طرح آموزشی "تالاب ها برای زندگی

برچسب ها: محیط زیست ، تالاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.