فلوراید تراپی دندان دانش آموزان در جنوب خوزستان

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: 81هزار دانش آموز در جنوب خوزستان فلورایدتراپی شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛خالق جومعاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت:81 هزار 530 نفر دانش آموز مدارس ابتدایی شهرستان های آبادان، خرمشهر و شادگان برای دریافت خدمات دندانپزشکی، تحت پوشش طرح وارنیش فلوراید تراپی دندان قرار گرفتند.

آرمین خالق جو افزود:در این طرح معاینه ، تکمیل فرم شناسنامه سلامت دهان و دندان ، مشخص کردن نیاز درمانی و ارجاع به سطح2 برای جامعه هدف در نظر گرفته شد.

وی گفت:همچنین اطلاعات 98 درصد این افراد برای مشخص شدن روند درمان و وضعیت دندان ها ثبت سامانه شده است ونیز نظارت و پایش روند اجرای طرح در مدارس، توسط مراکز بهداشتی درمانی و خانه‌های بهداشت انجام شده است.

خالق جو افزود: طرح وارنیش نیز برای دانش‌آموزان پایه اول تا هفتم ابتدایی در محدوده فعالیت این دانشکده در شهرستان های آبادان، خرمشهر و شادگان اجرایی شد.

وی گفت: توزیع وارنیش فلوراید و تجهیزات مصرفی به تمام مراکز ، پایگاه‌ها و خانه‌های بهداشت ، برگزاری جلسات آموزشی برای مراقبین سلامت، بهورزان و دانشجویان ترم چهار سلامت دهان را از دیگر اقدامات صورت‌گرفته در حوزه بهداشت دندان در جنوب غرب خوزستان می باشد.

شهرستان های آبادان، خرمشهر و شادگان از خدمات بهداشتی درمانی دانشکده علوم پزشکی آبادان بهره می برند.

دانشکده پرستاری آبادان یکی از هشت دانشکده دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بود که در اردیبهشت ماه 1390 با مجوز شورای گسترش دانشگاههای علوم پزشکی به دانشکده علوم پزشکی آبادان ارتقاء یافت و در اسفند ماه 1391 با تاسیس دانشکده علوم پزشکی آبادان موافقت شد و این مرکز استقلال کامل یافت.

این دانشکده با مرکزیت شهرستان آبادان ، شبکه بهداشت و درمان شهرستان های خرمشهر و شادگان را تحت پوشش دارد.

انتهای پیام /د

توزیع وارنیش فلوراید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.