تحققق بیش از ۶۰۰ میلیارد درآمدهای همدان از محل وصول مالیات

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان همدان گفت:۶۰۲ میلیارد تومان درآمدهای همدان از محل وصول مالیات و دیگر موارد محقق شد.

تحققق بیش از ۶۰۰ میلیارد درآمدهای همدان از محل وصول مالیاتبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ سید اسکندر صیدایی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان همدان ظهر امروز در شورای برنامه ریزی استان همدان با اشاره به اینکه بودجه سال 97 مبتنی بر عملکرد دولت است ، افزود: دولت تلاش کرده تا شفافیت بودجه‌ای و انضباط بودجه داشته باشد و حرکت به سمت فعالیت‌ها در استانها و توجه به آب، حمل و نقل ریلی، مسکن و بافت فرسوده، تقویت و بنیه دفاعی، توجه ویژه به تولید و اشتغال گسترده و صادرات غیر نفتی و غیره از جمله جهت گیری‌های دولت در برنامه این بودجه است.

وی افزود: اعتبارات آموزش و پرورش حدود 747 میلیارد تومان برای سال 97 پیش بینی شده و بنیاد شهید 340 میلیارد تومان است که اگر این دو ردیف به استان ابلاغ شود اعتبارات هزینه‌ای استان چند برابر می‌شود.

صیدایی افزود: اعتبارات هزینه‌ای در سال 96 مبلغ 229 میلیارد تومان بود که در بحث حقوق و مزایا رشد 24 درصد و در سایر نیز 6.2 درصد بوده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان همدان عنوان کرد: آثار کلان اقتصادی لایحه بودجه با پیش‌بینی دولت در مورد نرخ بیکاری بر روی 11.2 درصد و رشد تولید ناخالص داخلی بدون نفت 6 درصد و رشد و به طور عام 5.7 درصد پیش‌بینی شده است.

صیدایی اعلام کرد: در سرمایه انسانی حدود 57 درصد و در نفت پیش‌بینی ما 50 درصد است و موارد دیگر چون عوارض‌ها، رسیدگی به تخلفات و جرایم تا پایان سال مشخص می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان همدان اعلام کرد: در مجموع 2 هزار 396 پروژه در سال 96 در استان همدان وجود داشته است که شهرستان همدان با 356 پروژه بیشترین پروژه‌ها را در سطح استان داشته است.

صیدایی اظهار داشت: استان همدان از جهت درآمدهای امسال 602 میلیارد تومان کسب درآمد شامل مالیات و آیتم‌های دیگر را داشته است و استان نسبت به سایر استانهای دیگر افزایش 5 درصدی میزان درآمدی را که برایش پیش بینی شده بود دارد و اکنون درآمد مالیاتی پیش بینی شده برای استان همدان به 632 میلیارد تومان رسیده است.

استاندار همدان عنوان کرد: دو سال پیش 100 میلیارد تومان از استان همدان کسر کردند و این سبب شد تا همدان در این زمینه پیشرو باشد در غیر این صورت تامین آن در توان استان نبود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان همدان افزود: اعتبارات هزینه‌ای سال 97 به میزان 1394 میلیارد تومان رسیده و بدون آموزش پرورش و بنیاد شهید رشد 15 درصدی را داشتیم ضمن اینکه اعتبارات متوازن استان همدان در سال 96 مبلغ 158 میلیارد تومان بوده که به 185 میلیارد تومان در سال 97 رسیده است.

صیدایی با اشاره به اینکه 38.5 میلیارد تومان از ردیف شاخص ها را به کمک های فنی و اعتباری انتقال دادیم و نزد بانک ها نگه داشتیم بیان کرد: در مورد واگذاری طرح های تملک سرمایه گذاری140 پروژه برای دو سال 95 و 96 برای همدان پیش بینی شده بود که در این دو سال بیش از 400 پروژه واگذار شده و مراحل نهایی، ظرفیت سنجی و فراخوان‌های 200 پروژه نیز مطرح شده و امیدواریم تا پایان سال این تعداد به 500 پروژه برسد.

منبع: تسنیم
برچسب ها: مالیات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.