سی‌ان‌ان: تهدید پیونگ‌یانگ از سوی ترامپ، آمریکا و کره شمالی را به قدرت‌نمایی در مقابل یکدیگر نزدیکتر کرد

پایگاه خبری سی‌ان‌ان در تحلیلی به بررسی عواقب تهدید کره شمالی از سوی رئیس‌جمهور آمریکا برای او و این کشور پرداخت.

پایگاه خبری سی‌ان‌ان: تهدید پیونگ‌یانگ ضربه‌ای اساسی به اعتبار ترامپ استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی شبکه سی‌ان‌ان نوشت پیام تهدیدآمیز «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا، که اخیراً در واکنش به پیشرفت‌های موشکی کره شمالی مطرح شده است، آتش‌افروزترین تهدیدی است که یک رئیس‌جمهور آمریکایی در چند دهه گذشته بیان کرده است.

در این تحلیل آمده است: «اگر کره شمالی از اقدامات تهدیدآمیزش دست نکشد با خشم و آتشی مواجه خواهد شد که جهان هرگز مانند آن را ندیده است» این پیامی است که رئیس‌جمهور آمریکا در واکنش به اقدامات موشکی پیونگ‌یانگ مطرح کرد. انتشار این پیام از نظر سیاسی، دیپلماتیک و تاریخی لحظه‌ای عجیب و انحراف از کنوانسیون‌های امنیت ملی آمریکا است. ترامپ در واکنش به لحن ستیزه‌جویانه پیونگ‌یانگ این پیام را ارسال کرده است در صورتیکه انتظار می‌رود چنین پیامی فقط در رویارویی با تهدیدی جدی به امنیت آمریکا بیان شود.

این گفته‌ ترامپ آمریکا و کره شمالی را به قدرت‌نمایی در مقابل یکدیگر نزدیکتر کرده است. همچنین او با چنین واکنشی، اعتبار خود را در گرو نتیجه‌ عملکردش در مدیریت این بحران قرار داده است.

ترامپ چه تصادفی و چه عمدی در مقابل دوربین، خط قرمزی را در این پیام برای کره شمالی تعریف کرد. او با چنین کاری اعتبار خود را در کانون بحران آمریکا و کره شمالی قرار داد. در نتیجه دفعه‌ بعد که «کیم جونگ اون»، رهبر کره شمالی، آمریکا یا متحدانش را تهدید کند ترامپ بلافاصله برای اتخاذ تصمیمی جدی برای مقابله با او شدیداً تحت فشار قرار می‌گیرد و اگر هیچ کاری انجام ندهد، پوشالی بودن قدرتش به همه اثبات می‌شود.

ترامپ چنین خط قرمزی را درست زمانی تعریف کرده است که نظرسنجی‌ سی‌ان‌ان در روز سه‌شنبه نشان داد سه-چهارم آمریکایی‌ها به آنچه کاخ سفید اعلام می‌کند اعتماد ندارند. نتایج نظرسنجی سی‌بی‌اس نیز که سه‌شنبه منتشر شد، نشان داد 61 درصد آمریکایی ها به توانایی ترامپ برای مدیریت بحران کره شمالی مطمئن نیستند.

« تیموتی نفتالی»، یک تاریخ‌نگار ریاست جمهوری در دانشگاه نیویورک، در این خصوص می‌گوید: «دونالد ترامپ ممکن است با این اظهارات، انتخاب‌هایش را محدود کند. او خودش را در شرایطی قرار می‌دهد که مجبور می‌شود کاری را که تمایلی به انجامش ندارد انجام دهد. او باید مراقب تهدیدهایی که بر زبان می‌آورد باشد چون ممکن است مجبور شود برای حفظ اعتبار آمریکا آنها را عملی کند؛ به همین دلیل رئیس‌جمهورها معمولاً بلوف نمی‌زنند».

پایگاه اینترنتی «واشنگتن پست» روز سه‌شنبه در گزارشی نوشت کره شمالی موفق به ساخت نمونه کوچکی از کلاهک هسته‌ای شده که قابل جاسازی و حمل در موشک‌های این کشور است. با این توصیف، کره شمالی یک مرحله دیگر در فعالیت‌های هسته‌ای خود پیشرفت کرده است و این موضوع محدودیت‌های ترامپ برای مقابله با تهدیدات کره شمالی را افزایش می‌دهد.

با این شرایط، رئیس‌جمهور آمریکا باید کلمات خود را با دقت بیشتری انتخاب کند و حرکات بعدی طرف مقابل را از قبل پیش‌بینی کند. اگر پیونگ‌یانگ تصمیم بگیرد برای جواب دادن به هرگونه اقدام نظامی آمریکا به کره جنوبی حمله کند، یک قتل عام انسانی رخ می‌دهد و این موضوع آمریکا را وادار کرده در اتخاذ تصمیماتش مکث کند.

سی‌ان‌ان در انتها نوشت: پیام تهدیدآمیز ترامپ به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است. منتقدان بر این باورند که او تنش‌های دو کشور را تشدید می‌کند. البته هنوز مشخص نیست ترامپ این اظهارات را به یکباره و غیر عمدی بیان کرده یا آنها نتیجه‌ مشورت با اعضای ارشد دولتش هستند.

انتهای پیام/

تحلیل سی‌ان‌ان درباره تهدید نسنجیده ترامپ علیه کره شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۲ ۱۹ مرداد ۱۳۹۶
باید پوز آمریکا به خاک مالیده بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۹ ۱۸ مرداد ۱۳۹۶
سلام اخرش هم میبینید این کره شمالی که این ترامپو سره جای خودش میشونه خدا کنه چند تا از این موشکهاشو به این امریکا بزنه تا شرشو از دنیا جمع کنه
Iran (Islamic Republic of)
سید محمد مصطفوی
۱۴:۲۹ ۱۸ مرداد ۱۳۹۶
آقا من این کره شمالی رو خیلی دوست دارم مخصوصا رهبر جیگر دارشو که تپل مپله خخخخ خیلی قیافه بامزه ای داره خخخخخخخ
آخرین اخبار