اصفهان؛

جشن جام باشگاه های کتابخوانی کودکان و نوجوانان اصفهان برگزار می شود

جشن باشگاه های کتابخوانی شهر اصفهان روز شنبه ششم آذرماه ساعت 15:30 در محل تالار فرشچیان برگزار می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مسئول کتابخانه اختصاصی نوجوان با بیان این مطلب گفت: به منظور توسعه فرهنگی و ترویج کتابخوانی با همکاری شهرداری اصفهان، سازمان های مردم نهاد ترویج کتابخوانی ، شبکه شهرهای دوستدار کتاب ، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، و معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی "جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان" در 15 شهر نامزد پایتختی کتاب ایران برگزار می شود.
مریم مزروعی اظهار داشت: مدیریت امور کتابخانه های سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان در همین راستا با تشکیل باشگاه های کتابخوانی در این طرح شرکت کرده است.
وی افزود: "جشن باشگاه های کتابخوانی شهر اصفهان" در همین راستا و به منظور آشنایی بیشتر اعضای باشگاه ها و والدین آنها با روند اجرایی باشگاه و تاکید بر اهمیت فعالیت چنین باشگاه هایی در سطح کشور و اهمیت مقوله مطالعه، روز شنبه ششم آذرماه ساعت 15:30 تا 17 در محل تالار اجتماعات مجتمع فرشچیان برگزار می شود.
وی در ادامه افزود: این برنامه با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان، کتابخانه اختصاصی نوجوان سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان و موسسه سرزمین قصه های کهن برنامه ریزی شده که با حضور "آتوسا صالحی" نویسنده و شاعر و "سید آبادی" مدیر کل دفتر مطالعات، برنامه ریزی و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار خواهد شد.
مسئول کتابخانه اختصاصی نوجوان بیان کرد: کاشت نهال زیتون به یاد زنده یاد "توران میرهادی"، جشن امضا کتاب از سوی "آتوسا صالحی"، برنامه قصه گویی و قصه خوانی توسط کودکان حاضر در سالن ، تورکتابفروشی و خرید کتاب از جمله برنامه های این جشن است.
مزروعی گفت: بر اساس شیوه نامه این طرح در هر باشگاه 12 تا 15 نوجوان تحت سرپرستی یک مربی بزرگسال به صورت جمعی به کتابخوانی و نقد و بررسی کتاب ها می پردازند.
وی تصریح کرد: کتاب های مورد بررسی در این طرح مجموعه ای از کتاب های برگزیده پنج سال اخیر بوده که لیست آن از طرف ستاد مرکزی جام باشگاه های کتابخوانی در اختیار باشگاه ها قرار گرفته است.
مسئول کتابخانه اختصاصی نوجوان ادامه داد: این طرح تا پایان دی ماه ادامه داشته و در طی این مدت هر باشگاه یک کتاب را به عنوان کتاب برگزیده انتخاب کرده و به نویسنده آن کتاب نامه می نویسند همچنین این کتاب را در یک فیلم کوتاه موبایلی به دیگران معرفی می کنند.
مزروعی خاطرنشان کرد: از میان نامه ها و فیلم های باشگاه ها یک نامه و یک فیلم و یک باشگاه به عنوان برگزیده انتخاب می شوند که به مرحله کشوری راه یافته و در مراسم نهایی که در بهمن ماه برگزار خواهد شد بهترین باشگاه کتابخوانی کشور انتخاب خواهد شد .



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.