لرستان؛

آبشاری شگفت انگیز در لرستان+عکس

آبشاری كه به صورت متوالی 50 دقيقه ميخروشد و 2 ساعت توقف دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان آبشار وقت و ساعت يكی از شگفتيها و كميابترين جاذبه های دنياست كه گردشگران با سفر به استان لرستان ميتوانند از زيباييهای خارق العاده آن استفاده كنند. 

آبشاری خارق العاده در لرستان+عکس

چشمه وقت ساعت در سینه، پریز کوه شهرستان دورود واقع شده‌است، این چشمه اسرارآمیز به این جهت وقت ساعت نامیده می‌شود، که در فواصل زمانی خاص و بصورت کاملا طبیعی قطع و وصل می‌گردد. یکی دیگر از زیبائی‌های چشمه و آبشار وقت ساعت قرار گرفتن در غاری است که بعد از روان شدن از دل غار مسیری راطی و سپس به دامنه‌های کوه پریز سرازیر شده و جریان می‌یابد.

آبشاری خارق العاده در لرستان+عکس

اين غار به ارتفاع 15 متر و عمق 50 متر واقع شده و آب آن از انتهای سقف غار به پايين مي‌جهد. نكته جالب در مورد اين آبشار اين است كه آب زلال و گوارای آن در زمان‌های منظمی قطع و وصل شده و سر و صدای عجيبی را در داخل غار ايجاد مي‌كند. در مواقع كم‌آبی، زمان توقف آب بيشتر و در فصول پرآبی زمان توقف آب كمتر است.

آبشاری خارق العاده در لرستان+عکس

این پدیده طبیعی درطول سال به قوت خود باقی است، لذا مدت قطع و برقرای جریان آب چشمه در فصول سال متفاوت است، معمولا فاصله هر قطع و وصل از نظر زمانی و با توجه به فصول سال، بین ۴۵ دقیقه تا یک ونیم ساعت در نوسان است.

انتهای پیام/پ
برچسب ها: لرستان ، آبشار ، وقت و ساعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.