تا به امروز؛

4 زائر ایرانی در حج امسال فوت کردند

رئیس ستاد مکه سازمان حج و زیارت اگفت: تا کنون چهار زائر ایرانی در حج ۹۲ فوت شده‌اند که سن هر چهار زائر متوفی، بالای ۶۰ سال بوده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران مسعود مجردی از آمار فوت شدگان خبر داد و گفت: تا کنون چهار زائر ایرانی در حج ۹۲ فوت شده‌اند، که سن هر چهار زائر متوفی، بالای ۶۰ سال بوده که سه نفر از آنها مرد و یک نفر زن بوده است و دو نفر از آن ها بعد از بازگشت از اعمال به رحمت خدا رفته اند.

وی در ادامه افزود:هر چهار متوفی، در بیمارستان سعودی فوت شده‌اند که مقدمات انتقال سه نفر از متوفیان به ایران فراهم شده و خانواده یکی از آنها نیز موافقت کرده که پیکر متوفی در مکه دفن شود.

مجردی به آمار ورودی حداکثری زائران به مکه اشاره کرد و اظهار داشت: تا پایان وقت چهارشنبه 10 مهر ماه حدود۳۵  هزار زائر ایرانی وارد مکه مکرمه شده و به این ترتیب سقف ورود زائران کشورمان به مکه از ۵۰ درصد عبور کرده است.

وی توصیه هایی به زائران در خصوص شلوغ تر شدن ایستگاه های نقل و ترددی کرد و گفت: با ورود حداکثری زائران به مکه، لذا به زائران توصیه می‌شود بعد از اتمام نماز در مسجدالحرام، عجله‌ای برای خروج از مسجد نداشته باشند. از این جهت بهتر است زائران برای اینکه با ازدحام مواجه نشوند، یک ساعت پس از پایان نماز از مسجد خارج شوند.همچنين تاکنون شش مورد سرقت از زائران در داخل مسجد الحرام و در زمان طواف صورت گرفته است و هیچ مرکزی وجود ندارد که وجوه به سرقت رفته و گمشده را جبران کند.

وی در ادامه تاکید کرد: زائران در طواف اول، وجوه نقد و اشیاء قیمتی را همراه نداشته باشند بلکه وجوه و اشیاء قیمتی‌شان را در صندوقی که در اتاق‌هایشان است نگهداری کنند  تا دیگر شاهد سرقت از زائران نباشیم.

مجردی با بيان اينکه اول ماه ذی‌الحجه طول زمان توزیع غذا در اقامتگاه‌های زائران ایرانی در مکه مکرمه افزایش پیدا می‌کند، خاطرنشان کرد: زمان توزیع غذا در اقامتگاه‌های محل استقرار زائران کشورمان را طولانی‌تر کردیم که اگر به دلیل ازدحام در مسیر برگشت از حرم، با تاخیر به اقامتگاه رسیدند، نگرانی از نظر پایان زمان توزیع غذا نداشته باشند./ل
برچسب ها: سرقت ، سازمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار