ساخت بیش از ۴ میلیون واحد مسکونی در مناطق باز آفرینی شهری امکان پذیر است

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در مناطق بافت فرسوده با توجه به ظرفیتی که دارد امکان ساخت ۴ونیم میلیون بافت فرسوده را دارد.

محمد آیینی معاون وزیر راه و شهرسازی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه نوسازی بافت های فرسوده همواره مورد تاکید تمامی مسئولان کشوری از جمله رئیس جمهور بوده و ایشان همواره در جلسه شورای عالی مسکن بر این موضوع تاکید داشته است گفت: روند نوسازی بافت های فرسوده به عنوان یکی از مهم ترین اقدامات در حوزه بازار مسکن و تولید به شمار می رود که خوشبختانه با فرهنگ سازی های که در این بخش صورت گرفته زمینه برای ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در این مناطق تا پایان سال فراهم شده است.

وی اظهار کرد: پیش بینی می‌شود که تا پایان امسال  میزان صدور پروانه های ساختمانی به بیش از ۹۵هزار فقره برسد.

آیینی با بیان اینکه  بافت‌های فرسوده برای خانه سازی بدون نیاز به تامین زمین جدید پتاسیل بسیار خوبی دارد، گفت: ظرفیت احداث مسکن جدید در این بافت‌ها بیش از ۴.۵ میلیون واحد است.

آئینی اظهار کرد: ۳۵ درصد پروانه‌های صادره در بافت‌های فرسوده شهری به صورت تک واحدی و ۷۴ درصد آنها کمتر از ۳ واحد است که در صورت پرداخت تسهیلات ارزان قیمت، مالکان و سازندگان به ساخت خانه با تراکم بالا ترغیب می‌شوند.

وی با بیان اینکه یینی اجرای بسته‌های تشویقی کالبدی یا شهرسازانه در بافت‌های فرسوده را برای سازندگان و مالکان در بافت فرسوده بسیار موثر خواند و توضیح داد: صدور پروانه‌های مسکن در بافت‌های فرسوده باید به طور میانگین به رقم ۲۵ درصد برسد به عبارت دیگر از هر چهار پروانه ساختمانی یک پروانه باید در بافت‌های فرسوده صادر شود.

وی  با اشاره به این که بسته تشویقی مخصوص بافت‌های تاریخی آماده شده و اکنون در مرحله تصویب قرار دارد، تصریح کرد: از آنجا که بسیاری از مفاد بسته تشویقی ۱۹ بندی مغایرتی با قوانین ساخت و ساز در بافت‌های تاریخی ندارد می‌توان این بندها را در بافت‌های تاریخی نیز اعمال کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار