گلوبال‌تایمز: رهبر ایران تضمین کننده ثبات این کشور است

نشریه گلوبال‌تایمز نوشت: نظام سیاسی ایران به رهبری آیت‌الله خامنه‌ای تضمین‌کننده این است که این کشور در صورت فقدان رئیس‌جمهوری، بی‌ثباتی سیاسی مشابه برخی از کشور‌های درحال‌توسعه را تجربه نخواهد کرد.

نشریه گلوبال‌تایمز گزارش داد، لیوجونگ‌مین کارشناس مسائل خاورمیانه دانشگاه مطالعات بین‌المللی شانگهای در رابطه با درگذشت رئیس‌جمهور ایران در اثر سانحه سقوط بالگرد، اظهار داشت: نظام سیاسی ایران به رهبری آیت‌الله خامنه‌ای در صحنه سیاست تضمین‌کننده این امر است که این کشور در صورت غیبت رئیس‌جمهور، بی‌ثباتی سیاسی مشابه برخی از کشور‌های درحال‌توسعه با نظام سیاسی نه چندان قدرتمند را تجربه نکند.

تیاِن‌وِن‌لین هم یکی دیگر از کارشناسان مسائل بین‌الملل دانشگاه خلق چین، تاکید داشت: پس از اینکه آیت الله رئیسی به تصدی ریاست جمهوری ایران رسید، ایران با سیاست راهبردی «نگاه به شرق» روابط خود را به چین و روسیه گسترش داد.

وی با بیان اینکه این سیاست راهبردی همواره با منافع بلندمدت ایران همسو بود، بعید است پس از درگذشت رئیسی و امیرعبداللهیان تغییری در همکاری تهران با پکن ایجاد شود یا مسیر کلی دیپلماتیک ایران را تغییر دهد.

نشریه گلوبال‌تایمز هم تاکید داشت که رئیسی و امیرعبداللهیان به عنوان چهره‌های مهم سیاسی ایران همواره بر سیاست‌های توسعه همسایگی و همگرایی اقتصادی با کشور‌های آسیایی تاکید داشتند.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی که عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شده بود، به همراه تمامی همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل شد.

حجت الاسلام آل هاشم، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور و تعدادی از محافظین و خدمه بالگرد از سرنشینان بالگرد حامل رئیس‌جمهور بودند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۳ ۰۲ خرداد ۱۴۰۳
خدای شکر برای این کشور واین رهبری همچو کوه
Iran (Islamic Republic of)
لیلا زال نژاد
۲۰:۰۱ ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
خدا رهبرمون رو حفظ کنه
انشاالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۷ ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
لا حول و لا قوه الا بالله العلی عظیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۱ ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
فاالله وخَیرُ الحافظه وهواَرحم وراحمین خدایاتاظهوموعودحافظ رهبرعزیزم‌باش چشم بدازش دور.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۴ ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
خداوند متعال رهبر عزیزمان را حفظ کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۵ ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
اللهم عجل لولیک الفرج
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۹ ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
زنده باد رهبر مقتدر باعشق ایران
آخرین اخبار