کمک ۲۰ میلیارد ریالی کمیته امداد همدان به سالمندان تحت پوشش

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان از پرداخت کمک ۲۰ میلیارد ریالی به سالمندان تحت حمایت این نهاد در سال گذشته خبر داد.

محمد رسول شیخی زاده گفت: در حال حاضر بیش از ۳۸ هزار و ۶۰۰ نفر از افراد تحت حمایت این نهاد را سالمندان بالای ۶۰ سال و از این تعداد ۲۶ هزار نفر را زنان تشکیل داده اند.

او به دلایل حمایت از سالمندان زیرپوشش اشاره کرد و گفت: عدم توانایی مالی و سکونت در مناطق محروم، عدم سلامت جسمانی و نداشتن بیمه تکمیلی، از دلایل حمایت این نهاد از سالمندان است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) همدان با تشریح خدمات ارائه شده از سوی کمیته امداد به سالمندان تحت حمایت گفت: علاوه بر پرداخت مستمری و خدمات جاری امداد، ارائه خدمات بهداشت و درمان و تجهیزات پزشکی مورد نیاز با توجه به هزینه‌های بالای درمان و نیاز‌های درمانی سالمندان، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.


شیخی زاده با تاکید بر سیاست‌های کمیته امداد مبنی بر حمایت از سالمندان و افزایش حضور آنان در مشارکت‌های عمومی و اجتماعی، گفت: در همین راستا مراقبت و نگهداری از سالمندان در منزل مورد تاکید است و همچنین تامین وسایل کمکی از قبیل سمعک، عینک، تشک مواج، صندلی چرخدار و واکر به طور مستمر انجام و در سال گذشته ۹ میلیارد ریال در این سرفصل هزینه شده است.

او، تعداد سالمندان تحت حمایت در آسایشگاه‌های این استان را ۶۰ نفر برشمرد و گفت: تامین حداقل حقوق مادی و معنوی آنان و توانمند سازی سالمندان واجد شرایط و تشویق و ترغیب فرزندان سالمند برای نگهداری از آنان از جمله اقدامات این نهاد در حمایت از سالمندان است.

بر اساس آخرین آمار‌های منتشر شده، ۶۲ هزار خانواده نیازمند شامل ۱۱۵ هزار نفر به صورت مستمر از کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان خدمات دریافت می‌کنند.

استان همدان حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار